December - 2018
H K S C P S V
  01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31  
Látogatás a kanadai felsőoktatási vásáron| 2018.12.05.

Az oktatás nemzetköziesedését szolgáló kanadai iroda, a Canadian Bureau for International Education (CBIE) 2018. november 18-tól 21-ig felsőoktatási vásárt szervezett Ottawában, melyen a Tempus Közalapítvány szervezésében a Campus Mundi program támogatásával 11 hazai egyetem képviseletében egy 14 fős magyar delegáció képviselte a hazai felsőoktatást. A rendezvényen Egyetemünk részéről Kovács István Vilmos nemzetközi és innovációs igazgató vett részt.

A CBIE működésének kiemelkedő fóruma az évenként megrendezésre kerülő felsőoktatási vásár, amely elsősorban a közel 150 kanadai felsőoktatási intézmény nemzetköziesedésért felelős vezetőinek találkozója és azon üzletei szereplők bemutatkozásának terepe, amelyek szolgáltatásaikkal a felsőoktatás nemzetköziesedését segítik (nemzetközi marketing, pénzügyi transzferek, admission management, hallgatótoborzó ügynökségek stb). 

A magyar delegáció látványos kiállítóhelye a hatalmas kiállítótér egyik legforgalmasabb pontján helyezkedett el. Egyszerre 2-3 hazai felsőoktatási intézmény fogadta az érdeklődő látogatókat, akik között éppúgy akadt a magyar felsőoktatás iránt érdeklődő, a kanadai felsőoktatásban dolgozó nemzetközi koordinátor vagy a portfolióját kínáló üzleti szolgáltatás képviselője.

A rendezvény nyitó előadását a kanadaiak neves űrfotósa, első női asztronautája és űrneurológusa tartotta. Dr. Roberta Bondar egy 1992-es Discovery űrutazásán vett részt. Olyan kutatási területeken ért el eredményeket, amelyekben a súlytalanságból való visszatérés és egyes olyan idegrendszeri megbetegedések, mint a Stroke vagy a Parkinson-kór kapcsolatát vizsgálta. Beszédében azokat az elemeket emelte ki saját karrierjéből, amelyek a felsőoktatáshoz és a nemzetközi intellektuális térhez köthetők.

Kovács István Vilmos több szakmai szekció munkájában is részt vett. Hasznos tanulságokkal szolgált a felsőoktatási intézmények nemzetközi marketingjét segítő kifinomult technológiák bemutatása. Egy másik szekcióban Kanada egyik legkiválóbb felsőoktatási intézménye, a Simon Fraser Egyetem képviselője ismertette az intézményközi szerződések objektív értékelését lehetővé tevő, általuk kidolgozott mérési rendszert. Ez nagy segítséget nyújt abban, hogy a rendelkezésre álló véges kapcsolatépítési energiákat hatékonyan, adatokra alapozva használják. Az interkulturális kihívások megválaszolásával foglalkozó szekcióban bemutatott, közel 2 év alatt kidolgozott tematika és a témák pedagógiai feldolgozási módja nagyfokú érzékenységet és kreativitást mutatott. A résztvevők közül többen egyetértettek azzal, hogy a kidolgozott kurrikulum közreadása mások által is jól adaptálható lenne, és támogatná az ezirányú intézményi fejlesztéseket.   

Kovács István Vilmos a magyar felsőoktatás bemutatására szerveződött szekció során egy, az intézményközi kapcsolatok elmélyülését eredményező kitartó szakmai munka, erőfeszítés-sorozat történetét mutatta be, amelyben az egyik meggyőző sikertényező az üzleti esetversenyeken magyar hallgatók által elért látványos sikerekben mutatkozott meg, másrészt azokban az ígéretesen erősödő kapcsolati szálakban, amelyekre példa a Corvinus és a QS globális egyetemi rangsorban 33. helyen álló McGill kapcsolata. A résztvevők visszajelzései azt mutatták, hogy az ilyen történetek jól szemléltetik a nemzetközi munkában rejlő lehetőségeket, energiákat.

Kovács István Vilmos emellett kétoldalú találkozókon tekintette át a jelenleg meglévő intézményközi együttműködések tapasztalatait és a kapcsolatok kiszélesedésének lehetőségeit. A legfontosabb kérdésként az merült fel, hogy az Egyetemünk Gazdálkodástudományi karával kialakult együttműködésekbe hogyan vonhatók be a másik két karhoz tartozó tudományterületek. Az egyeztetések megerősítették, hogy ehhez a kölcsönösen fontosnak tartott kutatási témák és a személyes kapcsolatok mellett annak a lehető legtranszparensebb bemutatására van szükség, hogy mely programokat, milyen tartalommal és milyen tanulási környezetben biztosítunk angol nyelven.

Utolsó frissítés: 2018.11.30.