
![]() |
December - 2019 | ![]() |
||||
H | K | S | C | P | S | V |
---|---|---|---|---|---|---|
01 | ||||||
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | |||||
Havi események |
Tantárgyi program 2019/2020
Váltás angol nyelvű adatlapraChange to Hungarian |
SzerkesztésEdit |
I. Alapadatok
A tantárgy kódja: | 2BE52NAV02M |
A tantárgy megnevezése (magyarul): | Pénzügyi folyamatok II. |
A tantárgy neve (angolul): | Selected topics in Finance II. |
A tanóra száma (Előadás + szeminárium /gyakorlat/egyéb): | heti egy idősáv előadás |
Kreditérték: | 3 |
Becsült hallgatói munkaóra: (kpx30) | 90 |
A tantárgy meghirdetésének gyakorisága: | őszi félév |
Az oktatás nyelve: | magyar |
Előtanulmányi kötelezettségek: | - |
A tantárgy típusa: | Nem duálisDuális |
Tantárgyfelelős tanszék: | Befektetések és Vállalati Pénzügy Tanszék |
A tantárgyfelelős neve: | Dr. Lovas Anita |
II. A tantárgy célja (a fenntarthatóság szempontjai)
A tantárgy célja:
A 2008-as válság alapvető kérdéseket vetett fel a globális kapitalizmus működési módjával kapcsolatban; számos tekintetben kudarcot vallott az a közgazdasági és pénzügyi elmélet, amely leírja a globális kapitalizmus működését, ahogy a rá épülő gazdaságpolitika is, amellyel a kormányok a gazdaságokat, ezen belül a pénzügyi közvetítő rendszert igyekeztek úgy irányítani, hogy azok a lehető legnagyobb mértékben a közjót szolgálják.
Az előadások ezekkel az elméleti és gyakorlati kudarcokkal egyaránt úgy foglalkoznak, hogy azokat igyekeznek történeti, illetve kultúrtörténeti kontextusban elhelyezni és magyarázni. Többek között rámutatnak arra, hogy a közgazdasági elmélet és gyakorlat társadalmi konstrukció abban az értelemben, hogy az adott korban és társadalomban széles értelemben uralkodó felfogást tükrözik arról, hogy mi helyes és mi méltányos (azaz erkölcsös). E felfogás változása tehát nyomon kísérhető a közgazdasági elmélet és gazdaságpolitikai gyakorlat evolúciójában.
A tantárgy aktualitását és érdekességét az adhatja, hogy lassan két évtizeddel a válság kitörése után – a számtalan elméleti munka és szabályozási változás ellenére - nincs konszenzus abban a tekintetben, hogy képes-e a nyugati kapitalizmus megújulni, új növekedési szakaszba lépni, úgy, hogy ennek részeként orvosolja azokat a globális problémákat, amelyek alapvető kihívásokat jelentenek az emberiség számára (szegénység, társadalmi egyenlőtlenségek, klímaváltozás, migráció, robotizáció/automatizáció)
- tájékozottság
- vélemények megvitatása
- lényeg összefoglalása
- piacismeret
- problémamegoldás
A fenntarthatóság szempontjai:
-
IV. A tantárgy tervezett tanulási eredményei (fejlesztendő szakmai kompetenciák)
Tudás:
Ismeri és érti a gazdaság alapvető és átfogó fogalmait, elméleteit, fejlődéstörténetét, jellegzetességeit és összefüggéseit, tudományos probléma-felvetéseit a releváns szereplőkre, a gazdasági funkciókra és folyamatokra
A munka világán túl is releváns, átfogó társadalmi és közéleti műveltséggel és tudásanyaggal rendelkezik.
Képes a társadalmi problémák felismerésére, megértésére, az új jelenségek feldolgozására.
Képesség:
Attitűd:
Szakspecifikus tanulási eredmények (opcionális)
Szak/képzés megnevezése:
Tudás:
Képesség:
Attitűd:
Tantárgyi program szerkesztők
A "név" mezőbe gépelve válik láthatóvá a szűrés aktuális eredménye, amely egy - legfeljebb tíz elemű - találati lista.
Kereséshez lehet email-címet is beírni
Ha nem jelenik meg lista, akkor az adott szóra nincs találat.
A találati listán a névre kattintva lehet azt kiválasztani. Kiválasztás esetén a kiválasztott név a kereső mező felett jelenik meg. Ezt lehet törölni a név előtti "X" jelre kattintva.
Szerkesztők véglegesítéseEditors done |
Mégsem (vissza az adatlapra módosítás nélkül)Cancel (Return to the datasheet without modifying) |