Szeptember - 2019
H K S C P S V
  01
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30  

Tantárgyi program 2019/2020


I. Alapadatok

A tantárgy kódja:2KG23NDK06B
A tantárgy megnevezése (magyarul):Corporate Environmental Management
A tantárgy neve (angolul):Corporate Environmental Management
A tanóra száma
(Előadás + szeminárium /gyakorlat/egyéb):
2+1 (előadás+gyakorlat)
Kreditérték:4
Becsült hallgatói munkaóra: (kpx30)120
A tantárgy meghirdetésének gyakorisága:tavaszi félév
Az oktatás nyelve:angol
Előtanulmányi kötelezettségek:-
A tantárgy típusa:
Tantárgyfelelős tanszék:Marketing Tanszék
A tantárgyfelelős neve:Dr. Zsóka Ágnes

II. A tantárgy célja (a fenntarthatóság szempontjai)

A tantárgy célja:
A kurzust sikeresen elvégző hallgatók megismerik a vállalatok szerepét a környezeti problémák kialakulásában, illetve azok megoldási módjaiban. Ismerik a vállalatok számára rendelkezésre álló legfontosabb környezeti irányítási eszközök alapelveit, gyakorlati alkalmazásuk jellemzőit, illetve képesek lesznek felismerni a megfelelő vállalati gyakorlatot és elkülöníteni a pusztán marketing célokat szolgáló ’greenwashing’ módszerétől.

The course is planned for students who, while not specialists in environmental issues, would like to receive insight into causes of environmental problems and the possible corrective actions that can be taken at the company level.
The course will introduce current topics of to the ’business and environment’ field, such as issues related to the nature of businesses (e.g. climate change and business, corporate sustainability, corporate environmental strategy, planned obsolescence, environmental conflicts etc.) and the tools available to businesses (e.g. Environmental Management Systems, indicators of environmental performance evaluation, Life Cycle Assessment etc.).
By the end of the course students will be able to understand the most important concepts of environmental management and use the introduced environmental management tools in a business setting. Participants will also gain practice with complex issues which do not have a straightforward solution.

A fenntarthatóság szempontjai:
Focus of the course is corporate environmental management which incorporates the main aspects of sustainable development into crporate strategy.


IV. A tantárgy tervezett tanulási eredményei (fejlesztendő szakmai kompetenciák)

Tudás:
Critical understanding
Longer term view
Reflection, discussion
Ability to apply the mindset of corporate sustainability


Képesség:
Critical understanding
Longer term view
Reflection, discussion
Ability to apply the mindset of corporate sustainability


Attitűd:
Students gain higher expectations to companies in terms of their sustainable behaviour, an environmentally aware mindset and a higher level of individual environmental and social responsibility.


Szakspecifikus tanulási eredmények (opcionális)

Szak/képzés megnevezése:


Tudás:


Képesség:


Attitűd: