Június - 2017
H K S C P S V
  01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
26 27 28 29 30  

Tantárgy adatlap

Interkulturális kommunikáció és marketing

Tantárgy adatlap letöltése: Letöltés

A tantárgy kódja: 2MF44NBK04M
A tantárgy megnevezése (magyarul): Interkulturális kommunikáció és marketing
A tantárgy neve (angolul): Intercultural Marketing
A tanóra száma (Előadás + szeminárium + gyakorlat + egyéb): 2+2
Kreditérték: 5
A tantárgy meghirdetésének gyakorisága: őszi félév
Az oktatás nyelve: magyar
Előtanulmányi kötelezettségek: BA nemzetközi marketing
A tantárgy típusa: kötelezően választható
Tantárgyfelelős tanszék: Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás Tanszék
A tantárgyfelelős neve: Dr. Malota Erzsébet

A tantárgy szakmai tartalma: Az oktatás célja, hogy a hallgatók a kultúrák közötti eltéréseket és hasonlóságokat elméleti és gyakorlati megközelítésben is felismerjék, tudatosítsák és elemezzék. Emellett fontos cél a kommunikáció interkulturális vetületeinek megismerése, az interkulturális érzékenység és tolerancia fejlesztése. A kurzus résztvevői értelmezni tudják azokat a felmerülő problémaforrásokat és kihívásokat, melyekkel későbbi munkájuk során a kulturális különbségekből eredeztethetően találkozhatnak.
A kurzus elvégzése után a hallgatók készen állnak arra, hogy egy termék bevezetését megtervezzék úgy, hogy az egy adott ország kulturális hátterének megfeleljen.

Évközi tanulmányi követelmények: Interaktív előadás, melyen feladatok megoldására és megbeszélésére is sor kerül, a tárgy témájának gyakorlati jellege miatt. A szemináriumokon interkulturális tréningeken alkalmazott feladatokat és szimulációs játékokat oldunk meg, aktív részvételt várunk a hallgatóktól.
A szemináriumokon való jelenlét kötelező, ha a hallgató több mint 3 alkalommal hiányzik, nem kap aláírást és csak tárgyújrafelvétellel kaphat érdemjegyet (lsd. TVSZ VII/21/(5)).

Vizsgakövetelmény: Félév végi írásbeli vizsga
ponthatárok:
0-60 elégtelen, 61-70 elégséges, 71-80 közepes, 81-90 jó, 91-100 jeles

Az értékelés módszere: A félév kollokviummal zárul. A jegy a következőkből tevődik össze:

Félév végi írásbeli vizsga: 50 pont
Csoportos projekt: 30 pont
Szemináriumi órai munka: 20 pont
Előadáslátogatás +5 pont

Tananyag leírása: Bevezetés az interkulturális marketingbe, alapfogalmak
Kultúrafogalmak, kultúramodellek
Kulturális sokk
Sztereotípiák
Interkulturális kommunikáció
Verbális, nonverbális kommunikáció
Vállalati alkalmazkodás a nemzetközi környezethez
Fogyasztói magatartás és kultúra
Kultúraközi termékpolitika és márkázás
Kultúraközi marketingkommunikáció
Az országmárkázás kulturális kérdései

Órarendi beosztás: neptun szerint

Kompetencia leírása: A kurzus elvégzése után a hallgatók készen állnak arra, hogy egy konkrét termék bevezetését megtervezzék és megszervezzék úgy, hogy az egy adott ország kulturális hátterének megfeleljen.

Félévközi ellenőrzések: 2 csoportos projekt, órai munka, esszé

A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatai: -

Szak neve: Marketing Msc

Irodalomjegyzék:
Kötelező irodalom:

  • Malota Erzsébet & Mitev Ariel: Kultúrák találkozása, 2013, Alinea Kiadó, Budapest
  • Tóth Tamás: Nemzetközi marketing (a mesterhallgatók számára kijelölt részek), Akadémiai Kiadó 2008
  • Malota Erzsébet & Kelemen Kata (szerk.): Nemzetközi marketing a hazai gyakorlatban, Pearson Publishing 2011
  • előadások és szemináriumok anyaga

Ajánlott irodalom:

  • Usunier, J.C: Marketing Across Cultures, Prentice Hall 2013
Ajánlott irodalmak:
Usunier, J.C: Marketing Across Cultures, Prentice Hall 2009
Megtalálható a Központi Könyvtárban
Kötelező irodalmak:
Tóth Tamás: Nemzetközi marketing (a mesterhallgatók számára kijelölt részek is) Akadémiai Kiadó 2008
Megtalálható a Központi Könyvtárban
Malota Erzsébet & Kelemen Kata (szerk.): Nemzetközi marketing a hazai gyakorlatban, Pearson Publishing 2011
Megtalálható a Központi Könyvtárban
Malota Erzsébet & Mitev Ariel: Kultúrák találkozása, 2013, Alinea Kiadó, Budapest
Megtalálható a Központi Könyvtárban

 
A tantárgy oktatói:

Utolsó módosítás: 2014-10-04 14:40:40

Kurzusok

Kurzus kódTipusFélévOktatói


A "Tantárgyfelelős tanszék", a tantárgyfelelős neve a tantárgy oktatói és a kurzusinformációk automatikusan frissülnek a tanulmányi rendszerünk alapján.