Június - 2017
H K S C P S V
  01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
26 27 28 29 30  

Tantárgy adatlap

International and Intercultural Marketing

Tantárgy adatlap letöltése: Letöltés

A tantárgy kódja: 2SM95LEK15D
A tantárgy megnevezése (magyarul): International and Intercultural Marketing
A tantárgy neve (angolul): International and Intercultural Marketing
A tanóra száma (Előadás + szeminárium + gyakorlat + egyéb): 1+1
Kreditérték: 5
A tantárgy meghirdetésének gyakorisága: spring
Az oktatás nyelve: english
Előtanulmányi kötelezettségek: 
A tantárgy típusa: 
Tantárgyfelelős tanszék: Corvinus MBA Center Egyéb szervezeti egység
A tantárgyfelelős neve: Kelemen Zita Anikó

A tantárgy szakmai tartalma: The course is designed to provide students with an understanding of different cultures and the role of cultural differences and country images in everyday life and in corporate marketing strategies.
The course provides a basis for marketing activities in different countries and regions, mainly with cul-ture specific orientation. Participants will gain insights and practice rules of personal approaches and negotiations in different cultures and will gain knowledge of those concepts that will enable them to carry out efficient marketing strategies.
The focus will be on discussing cultures, country images, stereotypes and analyzing specific countries from different points of view, e.g. consumers, representative products, advertising and marketing strate-gies.

Évközi tanulmányi követelmények: Presentation of a group project and class participation.
Participants should form 4 groups, the task is to develop an international marketing plan for a chosen product to a givennon-developed country. No B2B sector.Suggested content: The international/intercultural marketing environment, suggested marketing mix(4Ps) - concentrate on the international product-branding and communication strategy.Guidelines are provided.Presentation:25+5 min.

Vizsgakövetelmény: Exam: 45%
Presentation 15% country+25% marketing plan
Class Participation 15%

The exam will be integrated into the modul exam.

Az értékelés módszere: Evaluation criteria: creativity, content, structure, timing, communication skills.

Tananyag leírása: Culture and Intercultural communication
The model of cultural dynamics
Countries as brands
Intercultural marketing strategy
Global consumer behavior
Marketing decisions for the intercultural environment, related to product policy
Marketing decisions for the intercultural environment, related to branding and pricing
Marketing decisions for the intercultural environment, distribution, personal selling and advertising

Órarendi beosztás: According to Neptun

Kompetencia leírása: 

Félévközi ellenőrzések: 

A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatai: Class participation

Szak neve: 

Irodalomjegyzék:
Kötelező irodalom:

  • Usunier, J-C., Lee, J.A.: Marketing Across Cultures, Prentice Hall
  • further reading materials, articles, cases will be distributed during the course

Ajánlott irodalom:

  • Akio Morita: Made in Japan, Akio Morita and Sony, 1986, Penguin Group, New York, USA
  • Tony Hsieh: Delivering Happiness (Zappos.com), 2010, Business Plus, HachetteBookGroup, New York, USA
Ajánlott irodalmak:
Kötelező irodalmak:

 
A tantárgy oktatói:

Kelemen Zita Anikó

Utolsó módosítás:

Kurzusok

Kurzus kódTipusFélévOktatói
G21Gyakorlat2016/17/2Kelemen Zita Anikó


A "Tantárgyfelelős tanszék", a tantárgyfelelős neve a tantárgy oktatói és a kurzusinformációk automatikusan frissülnek a tanulmányi rendszerünk alapján.