Szeptember - 2017
H K S C P S V
  01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Tantárgy adatlap

Cross cultural communication and marketing

Tantárgy adatlap letöltése: Letöltés

A tantárgy kódja: CULCO_VTMAR
A tantárgy megnevezése (magyarul): Cross cultural communication and marketing
A tantárgy neve (angolul): Cross cultural communication and marketing
A tanóra száma (Előadás + szeminárium + gyakorlat + egyéb): lecture+seminar
Kreditérték: 6
A tantárgy meghirdetésének gyakorisága: Autumn semester
Az oktatás nyelve: English
Előtanulmányi kötelezettségek: 
A tantárgy típusa: elective
Tantárgyfelelős tanszék: Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás Tanszék
A tantárgyfelelős neve: Dr. Malota Erzsébet

A tantárgy szakmai tartalma: The course is designed to provide students with an understanding of different cultures, the role of cultural differences and country images in everyday communication and in corporate marketing strategies as well. It helps students appreciate the issues, problems, and challenges inherent in cultural differences.

Évközi tanulmányi követelmények: 2 group projects (culture and international marketing plan)

Vizsgakövetelmény: midterm exam, final exam

Az értékelés módszere: 10 % class participation
30 % group assignments (Culture project 15%, Marketing plan project 15%,)
30 % mid-term exam
30 % final exam

Tananyag leírása: Culture definitions, elements of culture
Stereotypes
Cultural shock
Cultural differences – from a different perspective
Theories of culture
The model of cultural dynamics
Intercultural communication, intercultural competence
Verbal and nonverbal communication
Countries as brands - country images and country branding
The international environment
Cross cultural consumer behavior and research
Cross cultural product and branding policies
Cross cultural communication policies
Cross cultural pricing and distribution policies
Social Marketing in intercultural context


Órarendi beosztás: according to Neptun

Kompetencia leírása: Upon completion of the course students should be able to:
understand the role of cultural differences in intercultural communication and marketing strategies
use the appropriate cultural models and theories
identify several country stereotypes and images
develop decision-making and analytical skills through the use of real cases and exercises
develop cultural understanding and tolerance
develop skills on how to work effectively as part of a team, and build a cooperative atmosphere among team members while analysing and presenting group projects.


Félévközi ellenőrzések: midterm exam, group project

A hallgató egyéni munkával megoldandó feladatai: -

Szak neve: 

Irodalomjegyzék:
Kötelező irodalom:

  • J.C. Usunier: Marketing Across Cultures, Prentice Hall 2009.

Ajánlott irodalom:

  • R. Hill: We, Europeans, Europublic, Brussels, 1997.
Ajánlott irodalmak:
R. Hill: We, Europeans ; Europublic, Brussels, 1997
Megtalálható a Központi Könyvtárban
Kötelező irodalmak:
J.C. Usunier: Marketing Across Cultures ; Prentice Hall 2009.
Megtalálható a Központi Könyvtárban

 
A tantárgy oktatói:

Dr. Malota Erzsébet

Utolsó módosítás: 2017-02-01 17:24:07

Kurzusok

Kurzus kódTipusFélévOktatói
ISP_EElmélet2017/18/1Dr. Malota Erzsébet
ISP_GGyakorlat2017/18/1Dr. Malota Erzsébet


A "Tantárgyfelelős tanszék", a tantárgyfelelős neve a tantárgy oktatói és a kurzusinformációk automatikusan frissülnek a tanulmányi rendszerünk alapján.