Október - 2019
H K S C P S V
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  
English CV

Kemény Ildikó Önéletrajz letöltése

4. Kutatás, szakértői tevékenység

Fontosabb oktatott tárgyak, témakörök

Oktatott tantárgyak: Tanulás és kutatásmódszertan (BA), Marketing alapjai (BA) , Marketingkutatás alapjai (BA), Marketingkutatás és piacelemzés SPSS-sel (MA), Fogyasztó magatartás az e-kereskedelemben és online fogyasztói elégedettségmérés szakszeminárium (BA).

Kutatás

Tudományterület és tudományág: Gazdálkodás- és szervezéstudományok
Jelenlegi kutatási témák: Online fogyasztói elégedettségmérés, újravásárlási szándék, e-lojalitás, e-kereskedelem.

Fontosabb kutatások:


  • 2010 - 2013 A nemzetközi gazdasági folyamatok és a hazai üzleti szféra versenyképessége
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó : TÁMOP-4.2.1.B-09/1/KMR-2010-0005
    További információk a kutatásról: TÁMOP-4.2.1.B-09/1/KMR-2010-0005 azonosítójú projektje, A nemzetközi gazdasági folyamatok és a hazai üzleti szféra versenyképessége címet viselő alprojektjének tagja.
    Téma: elektronikus szolgáltatásminőség és versenyképesség kapcsolatának elemzése
  • 2013 - 2017 A fogyasztói elégedettség, lojalitás és érték integrált modelljének hatása a gazdasági teljesítményre
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó : OTKA-K 109792
    További információk a kutatásról: Az elmúlt években számos nemzetközi kutatás foglalkozott már az e-szolgáltatásminőség, elégedettség, lojalitás kérdésével (Yoo – Donthu 2001; Wolfinbarger – Gilly 2003; Parasuraman et al. 2005; Bauer et al. 2005; Bressolles 2005; Francis 2009), azonban ezek többsége a piacot homogénként kezelte. Francis és White (2004, 2009) javaslata alapján a termék jellege és a vállalati teljesítés módja alapján érdemes a piacot négy részre osztani: (1) offline termékek, (2) online termékek, (3) offline szolgáltatások, és (4) online szolgáltatások kereskedelmére, és ezeket külön vizsgálni. Ilyen jellegű kutatásra a szakirodalomban még nem került sor.
    Célunk, hogy mind a négy szegmens esetében megvizsgáljuk a fentebb említett dimenziók közti kapcsolatokat, hatásukat a teljesítményre, valamint a különböző vásárlói jellemzők moderáló hatását a modellben, továbbá egy új ügyfélérték alapú szegmentációs módszertant határozzunk meg. Alapfeltevésünk, hogy mind a négy piac esetében a minőség, elégedettség és lojalitás hatással vannak egymásra és az ügyfélértékre, illetve mindezek befolyásolják az újravásárlási és továbbajánlási szándékot, melyek a vállalati teljesítményre pozitívan hatnak. Továbbá feltételezzük, hogy a fentebb megnevezett hatások mértéke a négy szegmens esetében eltérően alakulhat, illetve bizonyos fogyasztói jellemzők által befolyásolt. A felmérésre kerülő összetevők kombinálása révén egy „nem monetáris” alapú új ügyfélérték kalkulációs eljárást kívánunk meghatározni, amely egyben a vásárlók jövőbeni szegmentációját is segíti, szoros kapcsolatot vonva a szegmentációs ismérv és a vállalati teljesítmény szempontjából kiemelten fontos tényezők között.
Utoljára szerkesztve: 2018-08-06 20:42