December - 2017
25 26 27 28 29 30 31

Hallgatói beszámoló - 2008/09

European Business School

12 óra busz utat követően, megérkeztem a repülőtérre, ahol Herr Richter várt rám hajnali 2:30-kor is, pedig az eredetinél másfél órával hamarabb ért be a buszom, odaszóltunk a koordinátornak, aki szépen mindent lerendezett. Kiraktak a szállásomon, ahol a Dán szobatársnőm már aludt, üdvözölt megágyaztam és lefeküdtünk aludni. Ezt 3 hét intenzív semmittevés követett. Másnap délelőtt még nem volt internetünk, így körbejártuk a 12000 fős Oestrich-Winkel egyesített települést, ahol felfedeztük a boltokat, megnéztük az egyetem épületét, valamint élveztük a Rajna partot a kellemes augusztusi nyárvégi időjárásban.

A következő hetekben intenzív nyelvi kurzusunk volt, ami mellett nagyon jó kapcsolatot tudtunk kiépíteni a 100 cserediákok többségével. ( Az egyetemen egyébként összesen 1000 diák volt). A legjobban az hiányzott itthonról, hogy az egyetemnek csak egy-két távolabbi faluban van valamilyen kollégiuma, és minket előzetes levelezés és preferencia felmérést (ami nagyon korrekt volt, mennyit fizetnék érte, milyen távol laknék, milyen szobatársakat szeretnék stb.) követően helyeztek el kisebb-nagyobb szállásokba egymástól teljesen változó távolságban. Persze már az első napi séta alatt megtaláltunk sok embert, akikkel máris együtt töltöttük az estét, és a későbbiekben is erősen összefonódott az életünk.

A mai internet adta lehetőségek igen egyszerűvé tették a találkozások, utazások, kirándulások megszervezését. Egyetlen kattintással az egész Erasmusos bandának meg tudtuk írni, hogy ma estére várunk mindenit szeretettel vacsorára. Így mentünk együtt utazgatni. Először jártam hosszabb időre külföldön, és őszintén szólva általános iskolás korom óta nem is hagytam el az országhatárt. Ezért igazán jó volt végre diákokkal önfeledten utazgatni. Ami igazán kiemelkedő és kihagyhatatlan élmény az Oktoberfest, ahol 10000 fős sátorban egyszerre dobban meg az embereknek még a szíve is. Heidelberget és a Rajna partot (mi hajótúrán voltunk) lenyűgöző és kifinomult szépsége miatt érdemes meglátogatni.

Érdekes volt számomra megfigyelni a különbséget egy olyan iskolai modellel, ahol a diákok egytizede cserediák és szerves része az oktatásnak. A Corvinuson a cserediákokkal többnyire csak választható tárgyakon találkozhatunk, hisz az oktatás nyelve magyar. Ezzel szemben Németországban Bachelor oktatás során a német és angol nyelvű kurzusok közül választhatnak a diákok, míg Masteren kizárólag angolul képzik őket. Így a cserediákok sokkal jobban be tudnak kapcsolódni az oktatásba, és nagy valószínűséggel nem is kell otthon már vizsgázniuk. A német diákok pedig hozzá vannak szokva, nagyon nyitottak és mindennapos gondolat a fejükben, hogy milyen a kulturális sokszínűség, érzik, hogy nem is olyan nagy a világ. mintha a földgömböt nézegetjük. Abban a helyzetben, amikor az ember sok otthoni megszokott dolgot újra ki kell, hogy alakítson nagyon sokat tud segíteni néhány kedves és odafigyelő szó, amit kérni se kellett, mert ők sokkal jobban értették mi történik velünk.

Az egyetemi közösség más szempontból is nagyon összetartó volt, ami lehet hogy könnyebb egy 1000 fős közösség esetében. A belső egyetemi rendszerük egy élő közösségi site volt, ahol lehetett látni, hogy ki online, minden esemény megjelent a hirdetőtáblán és lehetett kommentálni, hogy milyen fergeteges lesz az az előadás gyertek el. Minden évfolyamból 8-10 ember gyakran járt a Diáktanácsra, ahol hetente megvitatták az egyetem ügyeit és rendszeresen gondolkodtak az évente egyszer megrendezett gigantikus állásbörzével egybekötött előadás sorozatukat a Symposiumot. Hatalmas élmény volt így is cserediákként meghallgatni Jean-Claude Trichet előadását.

Az egyetemi órák igazán jól szervezettek voltak, minden anyag tökéletesen a rendelkezésünkre állt, a diákok kis csoportban tanulhattak és igazán interaktív légkör alakult ki.

Igazán nagy élmény volt közelről megtapasztalni egy zökkenőmentes német precizitással működő nyugat európai felsőoktatási intézményt. A sokszínű, vibráló cserediákokról nem is beszélve.