Október - 2017
30 31

Hallgatói beszámoló - 2008/09

ESSCA Angers

2009. január 12-én nagy izgalommal vágtam neki a rövidnek nem mondható utazásomnak, természetesen nagy izgalommal és reményekkel. Már előzetesen felvettem a kapcsolatot a kinti koordinátorral és a rendelkezésünkre álló „welcome team-mel”, tudták hogy mikorra érkezünk meg és kijöttek elénk kocsival, segítettek a csomagok cipelésében és elvittek a szállásra és minden hasznos információval elláttak bennünket.

A következő napokban segítettek bankszámlát nyitni (a számlanyitás ingyenes), telefont venni. Mindenki a legolcsóbb készüléket vette meg, ami 9 euróba került. Érdemes „befektetni” egy francia feltöltőkártyás csomagba, hiszen nagyon kedvező árakon telefonálhatunk és sms-ezhetünk (mi a The Phone House-ban vásároltunk, a Virgin Mobile-os csomagokból).

A szállásom a vadonatúj Residence Univercity-n volt, a város szívében, és nagyon jó adottságokkal, körülményekkel. Az iskolától viszont messze volt, és csak egy buszjárattal tudtuk megközelíteni, ami viszonylag ritkán jár és sohasem pontosanJ (a villamos sínek építése miatt). Az árban is tükröződött a szállás milyensége, ugyanis 475 eurót kértek érte havonta, az előleg pedig 209 euró volt, amit a félév végén mindenki visszakaphat. Az orientációs napokon felhívták a figyelmünket, hogy lehet támogatást igényelni,az úgy nevezett CAF-ot, amit ha úgy ítélnek meg akár 160 euró is lehet. Nekem ez is nagyon nagy segítség volt.

Amikor a kollégiumok között lehet választani, mindenképpen meg kell említenem, hogy nem csak ez az egy létezik, hanem egy másik, igaz egy kicsit messzebb a belvárostól és nem olyan luxuskörülmények között, de kb feleannyiért és ott is többféle szobatípusból lehet választani és a busz ami onnan indul az ESSCA-hoz 5 percenként jár. Itt jegyezném meg, hogy a várostól ingyen lehet kerékpárt „kölcsönözni”, csak akkor kell fizetni, ha esetleg elromlik rajta valami, vagy történik vele valami (pl. ellopják, merthogy erre is volt példaJ).

Az első napok és ismerkedések, bulik után, amiket a welcome team tagjai szerveztek, elkezdődtek az orientációs napok. Megismerkedtünk az ESSCA-val, részletes információkat kaptunk a programról, megismerhettük a jövendő tanárainkat egy közös ebéd során és elintéztünk minden olyan formalitást amire mindenkinek szüksége volt. Minden nagyon pontosan és tökéletesen szervezett volt. A tárgyregisztrálások után megkaptuk az órarendünket és a félév beosztását, ami teljesen más szerkezetű mint itthon. Számomra a program legnehezebb része az volt, hogy megbirkózzak az állandó változtatásokkal, módosításokkal. Elvileg tudtunk mindent előre gyakorlatilag nem, mert akármikor változhat az órarend, és semmiféle hiányzást nem tolerálnak (természetesen csak akkor ha valakinek jó oka van rá, ilyesformán az utazás vagy kirándulás nem indok).

Ami viszont pozitívum volt, hogy a programban meghirdetett tárgyak nagy részét olyan professzorok tartották, akik nagy tekintélynek örvendenek és ezek az órák színvonalasak is voltak. Az órák 3 órásak voltak 1,5 óra után 15 perc szünettel, a délelőtti és délutáni órák között viszont volt egy 1 órás ebédszünet. A legkésőbbi időpont mikor az órák véget értek, este 6 óra volt.

Utána következhetett a társasági élet, amit nagyban segített, hogy a legtöbbünk ugyanabban a koliban lakott, de Angers bővelkedik a ki-és beülős helyekben, éttermekben, bárokban stb.

Diszkó nincs, csak a város határában, ahova busszal lehet kimenni.

A belváros csodálatos és tiszta, az utcák vagy nagyon modernek vagy szűkek és macskakövesek, mindenhol van valamennyi zöld felület, rengeteg a park és a szökőkút és nagyon tiszta a levegő, még a rengeteg autó ellenére is.

Az előzetes elvárásaimmal ellentétben sok pozitív tapasztalatom volt a francia emberekkel kapcsolatban, mindenhol segítőkészek voltak és kedvesek.

Nagyon boldog vagyok, hogy részt vehettem ebben a félévben, mert rengeteg örökre szóló barátsággal, élménnyel és nem utolsó sorban használható francia nyelvtudással jöttem haza.