Október - 2017
30 31

Hallgatói beszámoló - 2009/10

Universidad Politécnica de Valencia

Your browser may not support display of this image. Utazás:

Én a wizzairrel mentem Milánóig, onnan a Ryanairrel Valenciáig. Árban olyan 20 ezer forint volt, ami átlagosnak számít Valenciába, mivel sajnos egyenes járat nincs Pestről.

<Szállás:

Én 1 hónappal kiutazás előtt lefoglaltam egy szobát a neten (www.loquo.com). Ha előre foglaltok akkor kb. 300 eurós foglalót kérnek a szobáért. A Ciudad de las Artesnél laktam, ami nagyon szép környék a modern épületek miatt. Viszont a spanyol buszközlekedés miatt néha macerás volt hazajönnöm éjszaka. Az egyetem 30 perc volt a 18.as busszal. Javaslom tehát a Blasco Ibanezt és környékét, ahol a legtöbb egyetemista lakik. Ha nem akartok neten keresgélni, a helyszínen akár 1 hétbe is telhet mire találtok megfelelőt. Az árak egyébként 180-240 euróig mennek el szobánként, a rezsi olyan 50-60 euró havonta még erre rá.

Your browser may not support display of this image. Sajnos fűtés az nincs, és december felé már azért elkél az is. Kis radiátorok azért vannak, így én nem fáztam, de sok barátomnak volt didergésben része...

Valencia:

A várost a Túria nevű park szeli ketté, ahol nagyon jókat lehet sétálni, meg sportolni. A Ciudad de las Artesben végződik, ami a modern városrész. A központ nagyon hangulatos a sok keskeny utcával. Pálmafa mindenhol. Sok a papagáj, amik zöld színűek. A tengerpart is elég szuper. Egyszóval nagyon csecse kis hely!

Egyetemről:

Your browser may not support display of this image. Nagyon modern a suli, ahol mindent megtaláltok(bankok, fodrászat, csomó étterem, nagy könyvtár ingyenes dvd kölcsönzővel, stb...).  Az időt könnyen el lehet ütni az órák között. Nagyon modernül felszereltek az épületek, amiből kb. van 45-50. A pálmafák és a napsütés garantálja, hogy jól teljen el az idő.

Órák:

Nekem 8 tárgyam volt. Én élelmiszerrel kapcsolatos tárgyakat tanultam, mivel itthon élelmiszermérnöknek tanulok. Mivel nem sok az angol kurzus, így valószínű ti is találkoztok azokkal, amikkel én. 1. Food science: minden hétre kell csinálni házit, amikből kaptok jegyet, így nem olyan vészes teljesíteni; 2. Food and agricultural processes: Van egy prezentációkészítés a félévben, valamint kötelező a gyakorlatokra járni. A vizsga elég derék, nem sok erasmusos embernek adják meg a jegyet.; 3. Production and logistic system design: Érdekes tárgy, egy logisztikai programot is tanultunk. A vizsga nem anyira nehéz mint a processes, de azért kell rá tanulni bőven, hogy meglegyen.; A többi tárgyam angol, spanyol meg egy két egyéb volt. A Debrah Westall féle angolt szerintem vegyétek fel(applied english for food engineers). Kellett fejenként 3 prezentációt készíteni a félév során, amikből lehet sokat tanulni nosza.

Spanyol élet:

A spanyol feeling amit sokan elképzelnek az országról az stimmel, nagyon temperamentumosak az emberek, szeretnek sokat beszélgetni mikor várakoznak pl.. Persze angolul senki nem tud, így spanyolul marad a kommunikáció lehetősége.  Érdemes elmenni egyszer bikaviadalra, ami tipikus spanyol időtöltés. A Valencia focimeccsek is igen jók, úgyhogy ugyancsak javaslom.

A tengerpart viszonlyag tiszta. Nekem tetszett, sokat lejártunk strandolni, focizni. Még decemberben is úsztunk egyszer, bár akkor már korántsem volt meleg a víz...

Vannak jó koncertek. Mi a Black Note-ba jártunk, ahol főleg bluest játszottak. Az egyetemen van egy hetes jazz fesztivál, kiváló külföldi és spanyol zenekarokkal, arra mindenképpen menjetek el!!! Plusz van egy 1 borfesztivál is... no comment

Your browser may not support display of this image. Vegyetek bicajt ami nagyon hasznos az egész várost átszelő bicikliutak miatt. Vasárnap hajnalban a stadion mellett olyan 30-40 euróért árulják a cigányok. Ami persze lopott, úgyhogy van esély rá, hogy a sajátodat visszavedd többször is. Javaslom 3 lakat használatát, vagy láthatatlan bicikli vásárlását.

Havonta olyan 600 euróból tudtam kijönni egyébként, úgy, hogy ruhákat nem vettem, csak apró dolgokat.

Vásárlás:

A Mercadona a legnagyobb üzletlánc, ami viszonlag olcsó (amióta hazajöttem, csak drágább termékekkel találkoztam a mellettünk levő Match-ban pl...) Van még a Carrefour ami olyan mint nálunk a Tesco, csak mindenből sokkal több van és minőségibb is. Ruhaboltot mindenfelé találtok. Az El Corte Inglés a legnagyobb hálózat, ahol minden egy helyen van (olyan mint nálunk a plázák).

Evés, ivás:

Your browser may not support display of this image. A városban egy kebab olyan 5 euró, olcsóbban nem igen lehet jól lakni. Kivéve ha Mercadonáztok. Az egyetemen 4 euró egy menü, amiben van egy leves, második, desszert, meg egy fél literes ásványvíz. Ezzel teljesen jól lehet lakni, plusz jó hangulatban telik az idő az éttermek kiülős részén. A suliban 1 euróért vehettek sört. Amiből van 5-6 fajta. Meg borokból is elég sok.

A tengeri étkek elég olcsók. Én nagyon szeretem őket, úgyhogy nagyon sokat ettem halat meg rákot.

A spanyol puding egy gasztronómiai élmény...(natillas con galletas)Your browser may not support display of this image.

Sörök: San Miguel, Cruzcampo, Estrella(ezek finomak). Amikor nem a minőség a lényeg, akkor javaslom az Amstelt és a Steinburgot(utóbbi az itthoni Viking sörrel, meg társaival vetekszik.

Borok: Minőségi borokat szaküzletben vegyetek. Mercadonában, csak ritkán futni bele minőségibe. 10 euró alatt én ritkán ittam igen jó bort. Olyan 15 felett kezdődnek a komolyabb tételek, amik azért nem erasmus pénztárcához vannak igazítva.

Szórakozás:

A Polo y Peyrolon-ra jártunk sokat, ami egy buliutca, főleg erasmusosokkal. De rengeteg más lehetőség van a parton és a központban is. Érdemes party előtt italozni, mert olyan 4 eurótól kezdődik egy sör.

Your browser may not support display of this image. Beülős helyek a Blasco Ibaneznél vannak (El Castillo,a többire nem emlékszem). Egy erasmusos iroda mellett vannak ezek a helyek. 1 euróért kaptok 3 0.25-ös sört, ami nagyon olcsó ugyebár.

Your browser may not support display of this image. Az egyik kedvenc helyem a Bodega Fila volt, ami egy Taberna, sok jó borral, sonkával, olivabogyóval, halakkal, stb. A Cardenal Benlloch-al práhuzamos utcában van, ha jól emlékszem az Amistat metrómegállótól egy köpésre.

A csütörtöki botellónokat ne hagyjátok ki. Volt, hogy 4-5 ezer ember mulatott az utcákon. A suli mellett a Tarongers-en van ez az esemény. Mindenki viszi otthonról az italokat. Sokan kocsival mennek, ahonnan szól a zene. Egyszóval szabadtéri ivászat, mulatság, rákendroll!

Közlekedés:

Van 3 metróvonal, 4 villamos, meg buszok. Nem járnak olyan sűrűn mint Pesten, viszont a kártyás rendszer miatt az utazóközönség szűrve van. Magyarán nincs büdös, le tudsz ülni, stb. A buszok biodiesellel mennek. Nem tudom miért, de a városban sosincs füst, meg dugó, ami nagyon pozitív. Sajnos az éjszakai járatok olyanok mint a fehér holló. A menetrendet olyannyira nem tartják be, hogy van, hogy 3 busz is kimarad egymás után(1,5 óra). Volt olyan, hogy a buszsofőr benyögte, hogy nem megy tovább, mert ő most hazamegy aludni, ezért a világ végén leszállított minket, ahonnan a taxi volt az egyetlen kiút. Átlagban 5 próbálkozásból 2-szer tudtam hazamenni éjszaka busszal, egyébként maradt a gyaloglás vagy a taxi. A gyaloglásnak megvolt az az előnye, hogy találtam egy mandarinfát, ahol ehetők voltak a mandarinok, nem pedig díszek, mint általában a városban. Így októbertől decemberig meg volt a napi C vitamin mennyiségem!:)

Your browser may not support display of this image. Utazások:

Your browser may not support display of this image. Januárban nagyon olcsó a Ryanair. Mi 22 euróért nyaraltunk Tenerifén, meg 2 euróért Mallorcán. Amiről szerintem nem kell írnom, mert mindenki tudja, hogy igen jó helyek. Voltam még Alicantéba, ami csodás hely, egy napos kirándulásnak is megteszi. Menjetek el Madridba és Barcelonába is! Sajnos a szervezett kirándulásokhoz nem csatlakoztam, mert elég drágák voltak.

Összegzés:

Csodás város Valencia. A spanyol embereket nagyon csíptem. Rengeteg az erasmusos diák, ha jól tudom európában itt vannak a 2. legtöbben. Ha érdekel még több infó, látogassatok el blogomra, amit kint készítettem és a spanyol szokásokról számoltam be, no meg persze az ottani életemről

www.adamenvalencia.blog.hu

Ha van kérdésetek nyugodtan írjatok: hesza(kukac)citromail(pont)hu