Július - 2018
H K S C P S V
  01
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
24 25 26 27 28 29
30 31  

Mi a teendője a nyertes oktatóknak és munkatársaknak?

 

I. KIUTAZÁS ELŐTT

1) Kiutazás előtt legalább 2 hónappal e-mailben jelezni a programkoordinátornak a kiutazás várható időpontját és helyszínét, és ezzel párhuzamosan elkezdeni az alábbi, utazáshoz szükséges teendők ügyintézését.

2) Adatlap kitöltése, majd elküldése a creditmobility(kukac)uni-corvinus(pont)hu e-mail címre.

3) Teaching Agreement (oktatóknak) / Training Agreement (munkatársaknak) kitöltése, e-mailben elküldése a fogadó intézménybe, ahol az illetékes kollégák a hiányzó részeket kitöltik, majd aláírják + lepecsételik a dokumentumot, és visszaküldik e-mailben. Ezt követően a BCE részéről is alá kell íratni a mobilitási szerződést, majd a mindhárom fél által aláírt, lepecsételt dokumentumot kérjük elküldeni a creditmobility(kukac)uni-corvinus(pont)hu e-mail címre.

4) A Fogadó intézmény által kitöltött, aláírt, lepecsételt fogadó levél (oktatóknak, munkatársaknak) elküldése a creditmobility(kukac)uni-corvinus(pont)hu e-mail címre.

5) A mobilitás teljes idejére és helyszínén érvényes baleset és felelősség biztosítás kötése, majd a biztosítási kötvény másolatának elküldése e-mailben a programkoordinátornak a creditmobility(kukac)uni-corvinus(pont)hu címre. A kötvényen látszódnia kell a biztosított személy nevének, a biztosított időszak kezdetének és végének/hosszának, a biztosítási feltételeknek (baleset + felelősség biztosítás kötelező), a kötvényszámnak / ügyfél azonosítószámnak.

6) Kiküldetési utasítás (oktatóknak, munkatársaknak) kitöltése és aláíratása + lepecsételtetése az illetékes személyekkel, majd elküldése e-mailben a creditmobility(kukac)uni-corvinus(pont)hu e-mail címre.

7)Támogatási szerződés megkötése: az Erasmus+ Kreditmobilitás program koordinátora a fenti teendők teljesülését követően elkészíti a támogatási szerződést, amit e-mailben jelez a résztvevőnek. A szerződést a kiutazás előtt legalább egy héttel alá kell írni.

8) Fentieken kívül célország függvényében az alábbiak intézése lehet még szükséges kiutazás előtt:

     - útlevél, vízum , védőoltás (Bővebb információ a konzulátusok honlapján található.)


9) Ösztöndíj: Az Erasmus+ Kreditmobilitási Program koordinátora a fenti teendők teljesítését követően indítja el az ösztöndíj folyósítását, melynek átlagos átfutási ideje 2-3 hét. Ahhoz, hogy a támogatás a kiutazás idejére megérkezzen a résztvevő számlaszámára, a fent részletezett, mobilitás előtti ügyintézést a kiutazás előtt legalább 1-1,5 hónappal meg kell kezdeni.

     - Az ösztöndíj az alábbiak szerint kerül megállapításra:

           - 160 € / nap (5 munkanapra + 2 utazási napra, azaz összesen 7 napra igényelhető)
               - egyszeri utazási támogatás: 

    - 100-499 km között: 180 €
    - 500-1999 km között: 275 €
    - 2000-2999 km között: 360 €                                    TÁVOLSÁG KALKULÁTOR
    - 3000-3999 km között: 530 €
    - 4000-7999 km között: 820 €
    - 8000 km vagy annál több: 1100 €

 

- Az ösztöndíjat egy összegben utaljuk, a tranzakció átlagos átfutási ideje 2-4 hét. Amennyiben a támogatási szerződés nem kerül megkötésre legalább 1-2 hónappal a kiutazás előtt, az előzetes szállás- és repülőjegy foglalás, vízum ügyintézés, védőoltások költségeit sajnos önerőből szükséges fedezni, az ösztöndíj pedig a későbbiek folyamán fog csak megérkezni a résztvevő számlaszámára. Ezért is fontos a kiutazási szándék legalább 2 hónappal előre történő jelzése a koordinátornak és a szükséges dokumentációs lépések ezzel párhuzamos elindítása.

- A szállásfoglalás, utazás megszervezése, vízum és védőoltások beszerzése, továbbá minden egyéb, az utazással kapcsolatos, a dokumentáción kívül eső intéznivaló a résztvevő felelőssége. Természetesen igény esetén, amiben tudunk segítünk.

- A beszerzéseket nem kell átfuttatni az egyetemen, minden egyénileg szabadon intézhető.
Rendkívül fontos azonban, hogy csak a támogatási szerződés aláírását (lsd. feljebb, 7. pont) követően javasolt bármilyen foglalás, kifizetés (pl. repülőjegy, szállás) véglegesítése, nehogy a mobilitás bárminemű váratlan meghiúsulása következtében visszatéríthetetlen kiadások keletkezzenek.

- A támogatás felhasználásáról tételes elszámolás (pl. számlák, repülőjegy bemutatása) nem szükséges. Az elszámolás alapját a részvételi igazolás (lsd. III/1. pont) fogja képezni. A program szabályzatának értelmében 5 munkanapnál rövidebb leigazolt idő teljes visszafizetési kötelezettséget von maga után, 8 munkaóra / 5 napnál kevesebb leigazolt munkaóra esetén pedig részarányos visszafizetési kötelezettség keletkezik. A munkaóra hosszát (pl. 45 vagy 60 vagy 90 perc) a fogadó intézmény határozza meg.

 

II. KIUTAZÁS ALATT

1) Mobilitási és támogatási szerződésben foglaltak teljesítése.

2) Részvételi igazolás (oktatóknak, munkatársaknak) aláíratása és lepecsételtetése.

 

 

III. HAZAÉRKEZÉST KÖVETŐEN

1) A fogadó intézmény által aláírt, lepecsételt részvételi igazolás (oktatóknak, munkatársaknak) elküldése a creditmobility(kukac)uni-corvinus(pont)hu e-mail címre.

2) EU-survey kitöltése. A kitöltésről kérjük értesíteni a programkoordinátort a creditmobility(kukac)uni-corvinus(pont)hu e-mail címen. A kérdőívhez a linket e-mailben fogják megkapni a replies-will-be-discarded(kukac)ec.europa(pont)eu e-mail címről.

3) Beszámoló fogalmazás írása, majd elküldése a programkoordinátornak e-mailben a creditmobility(kukac)uni-corvinus(pont)hu címre. A beszámolóban az alábbi szempontok érintését kérjük: mobilitás időpontja, helyszíne, célja, személyes és szakmai hozományai, intézményi hozományai, szállás, utazás, (tömeg)közlekedés, árak, egyéb hasznos információk a fogadó országról és a partneregyetemről, további észrevételek, javaslatok. A beszámoló terjedelme 2-5 A/4-es oldal legyen. Megköszönjük, ha képekkel is színesítik.

 

 

Utolsó frissítés: 2018.06.08.