Március - 2019
H K S C P S V
  01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Interjú Duda Boglárkával

Duda Boglárka volt diákunkkal
Bács Annamária, Belicza Dóra és Tóth-Szabó Csenge beszélgetett

 

Még csak egy éve végzett a Budapesti Corvinus Egyetem kommunikáció- és médiatudomány mesterszakán, de már most marketingkoordinátori pozíciót tölt be a Hays Hungary munkaerő-toborzással és kiválasztással foglalkozó cégnél. Duda Boglárkával beszélgettünk a corvinusos évekről, karrierről, a kommunikáció szakról, jövőről.

Dolgoztál az egyetem mellett? Milyen szakmai tapasztalatot sikerült szerezned ez idő alatt?

Igen, az öt egyetemi év alatt − egy év kivételével − végig dolgoztam szakmán belül, így többéves szakmai tapasztalatra tettem szert olyan különböző területeken, mint a marketing, a rendezvényszervezés, a PR, a social media management, illetve a televíziós műsorkészítésbe is belekóstolhattam.

Milyen készségek, képességek szükségesek a marketingkoordinátori pozícióhoz?

Analitikus gondolkodásmód, kreativitás, alapvető (média)piaci és gazdasági ismeretek, projektmenedzsment, people management, folyékony angol nyelvtudás írásban és szóban, grafikai ismeretek, jó íráskészség.

Ezek közül volt olyan, amit a Corvinuson sikerült elsajátítanod?

Igen, sokat tanultam az egyetemen, elsősorban a gyakorlatok folyamán épültek be ezek. A Corvinuson sajátítottam el a médiapiaci és gazdasági ismereteket (tulajdonosi háló, politikai részvétel), jelentősen fejlődött az írás- és beszédkészségem.

Milyen mértékben tudod hasznosítani a Corvinuson tanult készségeket a munkád során? Emelj ki legalább egyet, ami számodra a leghasznosabb.

Nem egy konkrét készséget emelnék ki, hanem sokkal inkább egy olyan magammal hozott „csomagot”, amely nagymértékben hozzájárult a kommunikációm minőségéhez írásban és szóban egyaránt. A készségeim döntő részét a gyakorlati alkalmazásuk során sikerült elmélyíteni.

Mit gondoltak az ismerőseid/barátaid, amikor kommunikáció szakra jelentkeztél?

Alapvetően támogattak. Véleményem szerint még több gazdasági tárggyal kellene kiegészíteni az órarendet, hiszen egy médiában tevékenykedő szakember számára rendkívül fontos a piac ismerete. Úgy látom, még mindig él a „büfészak” elképzelés az emberek fejében, pedig a gyakorlatias szakunk egyáltalán nem szolgált rá erre a megnevezésre.

Mit tanácsolnál egy fiatal pályakezdőnek, aki hasonló karrieren gondolkozik?

Mindenképpen szerezzen szakmai tapasztalatot az egyetemi évek alatt, próbálgassa, melyik szakterület tetszik neki, gyakornokoskodjon több helyen, és csak ott maradjon, ahol igazán jól érzi magát, és fejlődni tud. Mindezekkel a tapasztalatokkal felvértezve sokkal könnyebb lesz a tudásának, céljainak és elvárásainak megfelelően elhelyezkednie a munkaerőpiacon.

Ha beszélhetnél az egyetemista önmagaddal, változtatnál valamit a hozzáállásodon? Mit tanácsolnál korábbi önmagadnak?

Azt tanácsolnám az egyetemista önmagamnak, hogy egy picit később kezdjen el dolgozni, élvezze még az egyetemista éveket… annak ellenére, hogy rengeteget köszönhetek a túlzott tudatosságomnak a mostani karrierem szempontjából. Meg kell találni az egyensúlyt a munka és egyetem között, hogy egyik se menjen a másik rovására.

Mi az a három jelző, ami jellemez téged a munkád során?

Precíz, csapatjátékos, türelmetlen.

Hogyan látod magad a munkahelyeden, a pozíciódban?

Elégedett vagyok a jelenlegi pozíciómmal, mert pontosan ott vagyok, ahol öt évvel ezelőtt elképzeltem magamat.

És mit fogsz csinálni öt év múlva?

Középvezető leszek közepes nagyságú multinacionális cégnél, vagy saját vállalkozásom lesz.

 

 

Utolsó frissítés: 2019.01.25.