Október - 2019
H K S C P S V
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Interjú Kálmán Andreával

„A legalaposabb felkészülés sem garantálja a sikert”

 – Interjú Kálmán Andreával

Kálmán Andrea egykori kommunikáció- és médiatudomány szakos hallgatóval beszélgettünk, aki a Budapesti Corvinus Egyetem kettős diploma programjának keretein belül a másodévét az angliai Nottingham Trent Universityn töltötte. Jelenleg Bécsben folytatja tanulmányait az Universität Wien egyetem angol nyelvű Communication Science szakán. Ezen kívül a White Elephant Media online marketing ügynökségnél dolgozik, junior account manager pozícióban. Csóti Adrienn és Hamza Gréta interjúja.

Miért a Budapesti Corvinus Egyetemre és a kommunikáció- és médiatudomány szakra esett a választásod? Miért döntöttél az angol nyelvű képzés mellett?

Meggyőződésem, hogy a Corvinus élen jár a társadalomtudományok területén, ezért nem is volt kérdés számomra, hogy ide jelentkezem. Már az érettségi idején is egyértelmű volt számomra, hogy mindenképpen kommunikációval szeretnék foglalkozni a jövőben s mindezt angol nyelven. Úgy gondoltam és gondolom, hogy az angol nyelvű alapszak előnyt jelent a külföldi tanulmányok és a későbbi munkavállalás során.

Dolgoztál-e az egyetem alatt, és ha igen, milyen feladatokat vállaltál?

Az angliai tanulmányaim során az egyetem marketingrészlegén dolgoztam gyakornokként, jelenleg az NTU gyakornokaként tevékenykedem. A feladataim közé főleg különböző cikkek írása és korrektúraolvasás tartozik, valamint kutatásokat is végzek a versenytárs angliai egyetemekről. A White Elephantnál kulcsszó- és célközönség-kutatásokat végzek, ügyfelek Facebook- és AdWords-kampányait kezelem (felépítem, riportálom, optimalizálom), hírleveleket állítok össze, ezenkívül még ügyfél-prezentációkkal is foglalkozom.

Hű, micsoda lista. Fiatal korod ellenére már nagyon sok feladatkörben kipróbálhattad magad. Milyen tapasztalatokkal gazdagodtál?

Széles körű gyakorlati tapasztalatot szereztem. Szerencsésnek mondhatom magam, mert olyan feletteseim voltak és vannak, akikre mentorokként tekinthetek. Megtanultam, hogy a legalaposabb tervezés sem garantálja a sikert, a célközönség mindig kicsit kiszámíthatatlan marad az online marketingkampányokban, ezért minden helyzetre fel kell készülni.

Mit gondolsz, milyen területeken lehet elhelyezkedni kommunikáció- és médiatudomány szakos végzettséggel? Véleményed szerint melyek azok a területek a munkaerőpiacon, amelyek szorosan összekapcsolódnak a kommunikációval?

Valahol mindig is a végzettség sokszínűsége vonzott, hogy nem skatulyáz be egyetlen pozícióba sem. A szakról többen fordultunk az online marketing és PR irányába, de olyanok is vannak, akik HR-pozíciót töltöttek be vagy európai projektekben vettek részt social media szakértőként. Természetesen újságíróként is el lehet helyezkedni a diplománkkal, akár külföldi lapoknál is. E területen helyezkedik el tehát a marketing, az online marketing, a PR mindenképpen, bizonyos fokig a HR és az újságírás, a nemzetközi cégek is egyre gyakrabban alkalmaznak kommunikációs szakértőket, amikor tárgyalásokról vagy kríziskommunikációról van szó.

Milyen a jó kommunikációs szakember? Milyen attribútumokat társítanál hozzá?

Manapság mindenki szereti beleírni az önéletrajzába, hogy „kiváló kommunikációs képességekkel rendelkezem”. Ez azonban nem jelenti azt, hogy könnyedén megtalálja a hangot bármilyen típusú személlyel. Véleményem szerint, a jó kommunikációs szakember ismeri a saját területét (legyen az civil célközönség, a cégen belüli dolgozók vagy nemzetközi partnerek) és képes alkalmazkodni a technológia előidézte rohamos változásokhoz, ami folyamatosan alakítja kommunikációnkat. Nem ragad le a régi, eddig jól bevált, de unalmas megoldásoknál, hanem mer újítani, kérdezni és formabontó lenni.

Az online marketing a kommunikáció és meggyőzés egyvelege. Hogyan kommunikálom az ügyfél számára a jelenlegi akciót, milyen vizuális eszközöket használok, milyen szövegeket írok hozzá (milyen pszichológiai fordulatokat vetek be), milyen célközönségeknek küldöm ki az adott hirdetést. Mindezen döntések meghozatalához elengedhetetlen, hogy valaki jártas legyen a kommunikáció területén.

Milyen tanáccsal tudnál szolgálni a frissen végzett hallgatóknak?

A tanácsom annyi, hogy találják meg, ami leginkább érdekli őket a kommunikáció és média területén belül, és orientálódjanak afelé még az egyetemi éveik során.

Utolsó frissítés: 2019.01.25.