Május - 2017
H K S C P S V
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31  

Új generáció és civil szerveződések

A 2017 őszén indult „Új generáció és civil szerveződések” kutatást bemutató workshop kerül megrendezésre 2017. december 6-án 18 órától az E. II-es előadóban.

A kutatás a civil szerveződések rekrutálási gyakorlatával, ezen belül elsősorban az új generációk bevonásával foglalkozik. A rendezvényen való részvétel ingyenes.

 Bővebben: ujcivil.blog.hu

Communication and Media Science - English Master’s Programme

English Master’s Programme

As a university located in the heart of Europe that admits more than 10.000 students yearly, offering educational faculties in business administration, economics, and social sciences, Corvinus University of Budapest (CUB) has always empowered its pupils to tell their stories that induce development, inspire action and create communities in our society. Having expanded students’ barriers and knowledge as a multi-platform communicator at its bachelor programme, Corvinus’ Institute of Behavioural Science and Communication Theory now offers further possibilities to its students to advance their professional knowledge and language skills, foster their awareness and courage and flourish their capacity to handle continuous change at a Master’s programme in English language.

The Master’s degree in Communication and Media Science with its three specializations:

  • Political Communication

  • International Communication

  • Developmental Communication in Organizations

provides students with the tools to enhance their professional carriers and gain leading roles in their future work.

Besides getting acquainted with subjects such as Creative Visuality, Cognitive Psychology, Methods in Communication Training and Counselling or (New) Media Strategy, students who apply for the English Master’s programme of Corvinus University of Budapest will gain an internationally recognised and respected academic qualification, whilst forming transnational relationships and making lifelong experiences. Our inquiry-based, constructive and experiential teaching methods motivate students to get engaged with scientific and professional projects addressing real-life phenomena.

The Corvinus Communication and Media Science Master’s programme can also serve as a path towards the academia:  the one and only doctoral school of communication theory in the region (in English language) is also hosted by the Institute of Behavioural Science and Communication Theory at CUB.

For those heading towards leadership in the field of communication and media or ambitioning an invigorating scientific career, applying for the Communication and Media Science MA at Corvinus University of Budapest is indeed a highly competitive choice to make.

Komm7 - beszámoló

"A beszélgetés során két eltérő nézőpontból kaphattunk betekintést a 21. században jelenlévő női szerepekre, így például a dolgozó nőre, valamint a családot összetartó anya figurájára. A beszélgetés előrehaladtával, a szerepkörök vizsgálata mellett, elkezdett kirajzolódni egy, a témában igen jelentőségteljes kérdés, miszerint beszélhetünk-e női szerepekről a férfi szerepek vizsgálata nélkül."

Szabadkai Petra hallgatónk az idei Komm7 indító programjáról írt beszámolót, amely Dr. Veszelszki Ágnes honlapján érhető el.

A rendezvényen Kóczián Mária, - középiskolai tanár, újságíró, lelkivezető, valamint a Talita keresztény női magazin alapítója és szerkesztője - illetve Réz Anna, - filozófus, az ELTE adjunktusa, az Üvegplafon rendezvénysorozat rendezője és moderátora, továbbá az uvegplafon.blog.hu alapító-szerkesztője - beszélgetett a nők helyzetéről napjainkban. 

 

 

KomMédia Szakmai Nap 2017

KomMédia Szakmai Nap 2017: Program- és absztraktfüzet

KomMédia Szakmai Nap 2017: Meghívó

Üzleti kommunikációs hatékonyság és kompetenciafejlesztés projektbeszámoló

Üzleti kommunikációs hatékonyság és kompetenciafejlesztés

A Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézet projektbeszámolója

 

A Budapesti Corvinus Egyetem idén februárban indította útjára az Európai Szociális Alap által támogatott EFOP 3.6.1.Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a BCE Székesfehérvári Campusán című projektjét, amelynek célja olyan alap- és alkalmazott kutatások megvalósítása, amelyek elősegítik a Közép-Dunántúli Régió gazdasági és társadalmi fejlődését, összhangban hazánk intelligens szakosodási stratégiájával. A Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézet munkatársai két, egymásra épülő kutatási és fejlesztési szolgáltatással vesznek részt a projektben:

1. Üzleti kommunikációs hatékonyság szolgáltatásfejlesztés

„Kiből lesz hatékony üzleti kommunikátor?” – teszi fel a kérdést a kutatócsoport a projekt kapcsán, melyben első lépésként a résztvevő partnerek üzleti kommunikációs hatékonyságát térképezik fel, majd ezt követően személyre szabott tanácsadást nyújtanak számukra. Már zajlik az az empirikus kutatás, amelyben a kutatók azt kívánják feltárni és elemezni, hogy mely személyes jellemzők szolgálják leghatékonyabban az eredményes üzleti kommunikációt. A felmérés első fázisában a kutatásban résztvevők által tartott üzleti prezentációk felvételére, elemzésére és kiértékelésére kerül sor, majd ezt követően az üzleti prezentációk az előadó személyiségével összevetve kerülnek elemzésre egy nemzetközi fejlesztésű személyiségteszt magyar nyelvű adaptációja segítségével. A kutatás és tanácsadás során nyert adatokat a kutatócsoport tudományos és képzésfejlesztési céllal fogja felhasználni. A kutatócsoport vezetője Bokor Tamás. Tagjai: Dobó István, Komár Zita, Kovács Gábor és Pelle Veronika.

2. TalkLab szolgáltatás

Az üzleti kommunikációs hatékonyságot vizsgáló kutatás eredményeire épül a TalkLab képzés és üzleti kommunikációs kompetenciafejlesztés. A TalkLab szolgáltatás fókuszában a résztvevő intézményekre szabott tanácsadási tevékenység, illetve a személyes kommunikációs tevékenységfejlesztés áll: az önérvényesítés, az empátia, az asszertivitás, a tárgyalástechnika, a prezentációs és előadói készségek, valamint a média- és közszereplési készségek fejlesztése magyar és angol nyelven. A kutatócsoport vezetője Aczél Petra. Tagjai: Veszelszki Ágnes, Kovács Lajos, Deli Eszter és Rétvári Márton.

 

 

Aczél Petra kiváló oktatásért európai díjat nyert

Aczél Petra nyerte el a Közép-európai Egyetem társadalom- és bölcsészettudományok kiváló oktatásáért járó európai díját. Egyetemünk professzora oktatói és kutatói kiválóságáért, valamint újító hozzáállásáért részesült az elismerésben.

Aczél Petra, egyetemünk Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézetének (BCE MKI) vezetője; és Maurizio Pirro, a Bari Aldo Moro Egyetem német irodalom tanszékének docense kapta meg idén a Közép-európai Egyetem társadalom- és bölcsészettudományok kiváló oktatásáért járó európai díját (CEU Award for Excellence in Teaching in the Social Sciences and Humanities) – áll az intézmény közleményében. A díj célja, hogy támogassa és elismerje a legmagasabb színvonalú oktatói munkát az Európai Felsőoktatási Térségben (European Higher Education Area - EHEA).

 

 

Az idén hatodik alkalommal átnyújtott díjat a CEU Oktatási és Tanulási Központja (Center for Teaching and Learning - CTL) felügyeli. A díj nemzetközi bizottsága a 2016-os kiírás nyomán Európa 50 országából fogadott nevezéseket, amelyeket 2016. november 15-ig lehetett elküldeni. A három fázisban zajló bírálati folyamat 2017 tavaszán zárult le. Aczél Petrát a BCE MKI tanársegédje és doktorjelöltje, Pelle Veronika nominálta. 

 „Hatása egy egész életre meghatározó számukra”

Aczél Petra a retorikai elmélet vezető kutatója, hat könyv és több mint 100 tudományos cikk szerzője. Többek közt az újmédia-retorika és kommunikáció különböző aspektusait oktatja, kurzusokat tart, például az újmédia globális kontextusáról, kommunikációelméletből, szervezeti kommunikációból, médiaretorikából és kultúraközi kommunikációból is. Munkáját számos díjjal és elismeréssel jutalmazták. 2015-ben megkapta a Kenneth Rice Díjat, 2012-ben pedig az Év oktatója volt a Budapesti Corvinus Egyetemen.

A díjat odaítélő bizottságra mély benyomást tett egyrészt az a rendkívüli elhivatottság és odaadás, amivel Aczél Petra a diákok fejlődését támogatja, másrészt az oktatóként és kutatóként is tanúsított kiválósága és kezdeményező hozzáállása. Külön kiemelték a retorikai elmélet és gyakorlat, illetve az újmédia-retorika és a kommunikáció oktatásában bevezetett újításait. A bizottság tagjai - mind pedagógiai szempontból, mind a naprakész tudományos eredmények oktatásba integrálásának szempontjából - a kutatásvezérelt oktatás kiemelkedő példájaként értékelték munkáját. A hallgatók felé mutatott odaadását a bizottság részére megküldött támogató levelek is tanúsítják.

„Aczél Petra számomra nem csak a legfantasztikusabb tanár és vezető, akivel valaha találkoztam, de nagyrabecsült felettes és kolléga is” - mondta egy volt diákja és jelenlegi kollégája egyetemünkön. „A kiváló oktatás, az alapos felkészültség, az igényesség, a kitartás, a folyamatos önfejlesztés, a kemény és alapos munka, és a hivatástudat példaképe. Olyan tanár, aki nem csak elősegíti diákjai előremenetelét, de hatása egy egész életre meghatározó számukra.”

Aczél és Pirro mindketten megkapták a díjjal járó 5.000 eurós Diener-díjat is. A díjazottak a CEU 2017-18-as tanévnyitó ünnepségén, szeptember 15-én vették át a kitüntetést.

 

Gratulálunk az elismeréshez!

 

Forrás:BCE Hírek

Hallgatói ügyfélfogadás a titkárságon

A fogadó órák időpontjai firssítésre kerültek, kérjük, hogy az oktatókkal e-mailben egyeztessenek a fogadó óráik felkeresése előtt.

A titkárság ügyfélfogadásának időpontjai is megváltoztak. Ondok Tímea mellett, Sebestény Juditot is kereshetik a megadott sávokban.

 

Hallgatói kisfilmek

Intézetünk első éves Kommunikáció- és médiatudomány mesterszakos hallgatói a közvetlen emberi kommunikáció témakörében készítettek kisfilmeket a tavaszi félév során, melyeket honlapunkon is megtekinthetnek.

A sorozat első videója a kreatív Menion címmel, Hofstede hagyma-modellje alapján vizsgálta meg, mit és hogyan osztanak meg magukról az emberek a közösségi oldalakon.

Még több hallgatói kisfilm.

Pályázz és készíts online médiatartalmat!

Az NMHH Médiatanácsának Neumann János-pályázatán akár 1 millió forint támogatás nyerhető online médiatartalmak elkészítésére!

További részletek és pályázati felhívás itt.

Szakdolgozat-leadás

Ettől a félévtől kezdve, igazodva a Tanulmányi és vizsgaszabályzathoz, már csak 1 db (nyomtatott) bőrkötéses szakdolgozatot kérünk a hallgatóktól. Ebbe kell csatolniuk a CD-t, rajta a dolgozattal, annotációval, mellékletekkel, illetve fel is kell tölteniük a Moodle rendszerbe

Szakdolgozat leadás kommunikáció- és médiatudomány BA
Szakdolgozat leadás kommunikáció- és médiatudomány MA

Idén tavasszal a szakdolgozat-leadás határideje: 2017. május 3. (szerda) A határidőt túllépni kizárólag az intézetigazgató engedélyével, maximum egy héttel lehet, a késedelmes szakdolgozat-leadás díja napi 5.100 Ft.


Starting this semester, in accordance with the Examinations Regulations, students must submit 1 (printed) leather bound thesis. A CD with the thesis, annotation and appendix must be submitted, and the document must be uploaded to Moodle as well.

Communication and media BA

This spring, the deadline for handing in the abovementioned documents is May 3rd, 2017 (Wednesday). Extensions can be granted only with permission from the head of the institute, for maximum one week. The extension fee is 5.100 Ft a day.  

Új szakdolgozat témabejelentő nyomtatvány

A következő tanévtől, - vagyis a 2017/2018-as tanévben szakdolgozatot íróknak is - a szakdolgozati témabejelentés megváltozik. A témabejelentés kiegészül egy rövid absztrakt leírásával. 

Az új nyomtatványt itt, illetve a HALLGATÓKNAK > Szakdolgozat menüpont alatt található, kitöltési útmutatóval.

 

Szakdolgozat témabejelentő absztrakt letöltése.

Money talks? Communication as/and Economy

International Interdisciplinary Conference 
 
04 May 2017 
 
Corvinus University of Budapest 
 
Budapest, Fővám tér 8. 
 
The aim of this international conference – organised by The Institute of Behavioural Sciences and Communication Theory of Corvinus University of Budapest – is to reveal the mostly hidden dimensions and concepts behind the intersection of communication and economy, and to offer novel perspectives on their combined interpretation and analysis.  
 
The conference is based on two main pillars: a) communication as a framework of economic thinking and behaviour; and b) communication as economics.  
 
 

Pillar 1  

 
Communicative behaviour and the use of language not only express but also greatly influence the way we think about the world, our everyday actions, and our habits and experiences. How can it be that in a similar economic environment the speakers of diverse languages economise completely differently, have diverging relationships to money, as well as to taking out loans and repaying them? Why is it that bank account savings or financial awareness cannot be increased by traditional marketing methods after a while? What communicative and linguistic factors can influence changes in our experience and behaviour related to money and economy?  
  

Pillar 2  

 
The ever-pervasive digital media culture and the incessantly operating news industry have created an economy of communication: a market where human attention and participation are considered as commodities. Cognitive capitalism and spreadable, circulating media have created new patterns of attention-economy, thereby raising a number of practical and ethical questions. These are issues where scientific research cannot lose its predominant interpretive capacity.  
 
We invite a broad range of papers that fit the themes of the two main pillars of the conference. Abstracts for 15-minute presentations or posters should be sent by 20 February 2017.  
 
Should you have any questions concerning abstract submission, deadlines, keynotes and other details please visit www.bceconferences.hu 

Mesterszakos nyílt nap

Miben mesterkedtek?! Beszéljük meg! 
A Kommunikáció- és médiatudomány mesterszakos felvételi tájékoztató 2017. január 30-án 15:30-kor lesz a C épület (Közraktár utca 4-6.) 315-ös termében.

2017 SZEPTEMBERÉBEN INDULÓ KÉPZÉSEINK

Kommunikáció- és médiatudomány BA nappali

Versenyképes tudás gazdasági szakértelem bevonásával, pszichológiai ismeretekkel, professzionális médiastúdióval a szervezeti és közéleti kommunikáció területén? A Kommunikáció- és médiatudomány BA hat féléves képzése biztos elhelyezkedést nyújt. TOVÁBBI INFÓ

Kommunikáció- és médiatudomány MA nappali és levelező

Tudás, teljesítmény, versenyelőny az elhelyezkedésnél és az életben: a kommunikáció- és médiatudomány mesterképzés nappali (Budapest) és levelező (Székesfehérvár) munkarendű képzést, hallgatóközpontú, projekt-szemléletű oktatást: gyakorlatias képzést, közgazdaságtudományi és pszichológiai alapokat, külföldi részképzési lehetőségeket, angol nyelvű szakirányt és szakmai gyakorlóhelyek sorát kínálja. TOVÁBBI INFÓ NAPPALIHOZ; TOVÁBBI INFÓ LEVELEZŐHÖZ

Communication and Media Science BA programme

Be a part of excellence! Our English language BA major in Communication and Media Science welcomes all those who wish to utilize their professional skills and competitive competences in the international arena. The programme aims to prepare students for the challenges of a rapidly changing social-cultural-economical global environment. FURTHER INFO

Mesterszakos felvételi előkészítő

Érdekelnek a részletek? Ide gyere!

Kommkarácsony

Képek a Kommkarácsonyról, Intézetünk karácsonyi ünnepéről: Kommkarácsony 2016

Intézeti Projektnap 2016

További képek és videó a projektnapról Intézetünk Facebook-oldalán.

KomMédia Szakmai Nap 2016

December 2. péntek, 08.45-15.00, C.X előadó - a Kommunikáció- és médiatudomány és a Politikatudomány mesterszak másodéves hallgatói mutatják be féléves munkájuk során megvalósított szakmai projektjeiket.

A kommunikációs szakma iránt érdeklődők két turnusban hallgathatják meg a témák és előadásmódok változatos felhozatalában színre lépő tizenegy projekt előadóit. A projektmunkákat a kommunikációs szakma neves szakembereiből álló zsűri értékeli.

A díjkiosztót követően, 14 órától a BA tagozatos hallgatók kisfilmjeit vetítjük.

Minden érdeklődöt szeretettel vár az MKI csapata!

Részletek (meghívó és programfüzet) az esemény Facebook linkje alatt.

Bűvösvölgyben jártak a kommunikáció szakosok!

November 18-án a Kommunikáció és médiatudomány szak másod- és harmadéves alapszakos hallgatóinak alkalma nyílt látogatást tenni Bűvösvölgybe, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiaértés-oktató Központjába, ahol szakemberek vezetésével nyerhettek bepillantást a fejlesztőközpont munkájába.

Az érdeklődő hallgatók Pelle Veronika Médiatudatosság kurzusának keretein belül lehetőséget kaptak arra, hogy a központ megtekintése mellett kisebb csoportokba osztva végigjárják a különböző médiumok – így a nyomtatott sajtó, a rádió, a televízió, az internet, valamint a film – állomásait. A hallgatók azontúl, hogy megismerhették az egyes stúdiókban zajló foglalkozásokat, választ kaphattak kérdéseikre, sőt maguk is kipróbálhatták az egyes médiumok alkotófolyamatait. Az animátorok bemutatták, hogy milyen formában ismertetik meg a gyerekeket a különböző médiaműfajokkal, akik ezáltal megtanulják, milyen módon tudja befolyásolni őket egy megfelelően kiválasztott greenbox háttér, vagy éppen egy jelenethez illő filmzene. Noha a rádiós adás gyártásában, a filmjelenet kitalálásában és a teleshop műsor elkészítésében az egyetemisták inkább támaszkodtak saját kreativitásukra, a központnak minden egyes médiumhoz kapcsolódóan precízen megalkotott forgatókönyve van, így az iskolások hiteles támpontok segítségével egyensúlyozhatnak az önálló alkotás és a kötött tervezet között.

Nem véletlen, hogy Bűvösvölgy naptára március végéig tele van, hiszen a délelőtt folyamán a résztvevőknek olyan élményben volt része, ami még egyetemistaként is számos újdonsággal szolgált.

Karamusko Nikolett

KomMédia Szakmai Nap 2016

KomMédia Szakmai Nap 2016: Program és Absztrakt-füzet

Meghívó

LEVELEZŐLISTA

Csatlakozz levelezőlistánkhoz, hogy mindig értesülj a fejleményekről!

groups.google.com

Alapszakosok: keressétek a BCEKOMBA@googlegroups.com listát => JOIN
Mesterszakosok: keressétek a BCEKOMMA@googlegroups.com listát => JOIN

A továbbélő hagyomány: első a rangsorban

Idén ismét első helyezést érdemelt ki a BCE Kommunikáció és médiatudomány alapképzése a HVG Diploma különszámának friss összesítése szerint.

A társadalomtudományi képzési területen karunk alapszakos hallgatóinak kiválósága mind a felvételi pontátlaguk, mind a középiskolai versenyeken elért helyezéseik szempontjából elsőrangú.

Kommunikáció és médiatudomány alapszakunk büszkélkedhet a legtöbb olyan hallgatóval (198 fővel), aki első helyen jelöli a Corvinus képzését. Felvételi pontátlaguk 418 pont felett van, a nyelvvizsgával felvettek aránya pedig 96,5%. Mindezekkel az eredményekkel képzésünk megelőzi mind a 14 olyan egyéb felsőoktatási intézményt, amelyben kommunikáció és médiaképzés zajlik.

Komm7 a Corvinus-on!

Ismét megrendezésre került egyetemünkön a Komm7!

 

November 8-án a Réthy Fashion és a Desigual képviselői, Réti Éva és Németh Gyöngyvér tartottak kerekasztal-beszélgetést a divat, brandépítés és marketing témakörében. Noha a két márka alapvetően különbözik egymástól, abban egyetértettek, hogy az ismertté válás kulcsa a kreativitás és az állandó aktív jelenlét, online és offline egyaránt. Míg a franchise világmárka kevésbé tudja üzleteit és választékát igényre szabni, addig a kisebb, hazai márka túl sok téren szorul saját kreativitására. Mindkét oldal szerint fontos, hogy olyan hírességgel reklámozzák a márkát, aki illeszkedik az általuk képviselt értékekhez, hiszen így tudnak hitelesek maradni. A jelszó: egy megjelenés nem megjelenés – a titok a rendszerességben van.

November 9-én két szakmai előadást is hallhattunk. Gergely Anna Boglárka, szabadúszó kommunikációs szakember nyíltan beszélt szakmája nehézségeiről és előnyeiről. Elmondása szerint szabadúszóként a személyes kapcsolatok viszik előre, munkája viszont igencsak magányos, és nagy önállóságot igényel. Amellett, hogy idejét szabadon oszthatja be, komoly kihívást jelent tudatosan időt fordítani a pihenésre, és különválasztani a munkát a szabadidőtől.

Második előadónk, Tóth Tihamér, a Bold Reklámügynökség képviselője márkastratégiáról és brandépítésről beszélt. Kiemelte, hogy a reklámok országspecifikusak: ami Amerikában bevált, nem biztos, hogy a hazai közönség is értékelni fogja. A jelenlévők aktívan vettek részt az alkalmon, kérdéseikkel segítve az előadás hatékonyságát.

Újra itt a Komm7!

A Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézet 2016-ban is megrendezi szakmai programsorozatát, a Komm7-et.

November 8-án, kedden, a Desigual és a Réthy Fashion képviselői, Németh Gyöngyvér és Réti Éva tartanak kerekasztal-beszélgetést a marketing és a brandépítés témakörében. Moderálja: Komár Zita.
Időpont: november 8., 17.20-18.50
Helyszín: C épület, V-VI.

November 9-én, szerdán, Gergely Anna Boglárka szabadúszó PR és kommunikációs szakember, a ComLab és a Civil Support munkatársa a civil szervezetek kommunikációja és a digitális nomádság témakörében tart előadást.
Időpont: november 9., 15.30-17.00
Helyszín: C épület, 314.

November 9-én, Tóth Tihamér, a Vodafone You kampány tervezője és a Bold reklámügynökség képviselője tart előadást márkastratégia és branding témában.
Időpont: november 9., 17.20-18.50
Helyszín: C épület, 314.

Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

 

 

MédiaStaféta Debrecenben

2016. október 7-8. között intézetünk képviseltette magát a Debrecenben megrendezett Médiastaféta című konferencián egy ötfős, Bokor Tamás, Deli Eszter és három alapszakos gyakornok, Egresi Hajnal, Karamusko Nikolett és Tóth Alexandra alkotta csapattal. Idén első ízben működött közre a Budapesti Corvinus Egyetem e rendezvényen, amelynek célja a kommunikáció- és médiatudomány szakok szakmai hálózatának megerősítése, valamint a társintézmények képzéseinek ismertetése. Az október 8-án tartott tanszéki rendezvények bemutatása mellett lehetőségünk nyílt a szervezők által pr témában készített kutatás kritikai áttekintésére. A tanszéki, intézeti rendezvények bemutatása azt a célt szolgálta, hogy a jelenlévő intézmények (Szegedi Tudományegyetem, kolozsvári Babes-Bolyai Tudományegyetem, marosvásárhelyi Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pécsi Tudományegyetem, Debreceni Egyetem) többet tudhassanak meg egymás programjairól, projektjeiről, műhelyeiről, konferencialehetőségeiről, valamint kommunikációs képzéseik struktúrájáról. A Budapesti Corvinus Egyetem képviseletében intézetünk a következő programok ismertetésével mutatkozott be:

-          Angol, illetve magyar nyelvű alapszak és mesterszak

-          ComIn intézeti gyakornoki program

-          Komm7 szakmai napok

-          Kommkarácsony (jótékonysági gyűjtés)

-          A Talk Service, prezentációstechnika-fejlesztő műhely jellegű szakképzés

-          Hallgatóink által készített visual storytelling projekt

A konferencia ezenkívül kitűnő alkalmat adott arra, hogy az informális networking során kollégáinkkal jövőbeli potenciális együttműködéseket, cserekapcsolatokat alapozzunk meg. A tavaly Szegeden, idén pedig Debrecenben megtartott program jövő évi rendezési jogát a Marosvásárhelyi Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem vette át, ahol 2017 őszén szándékaink szerint egy egyetemeken és határokon átívelő közös kutatás (médiatörténet-, médiatudatosság-kutatás, vagy más hasonló, átfogó projekt) megteremtésén is ügyködhetünk.

 

ESEMÉNY LINKJE

The Institute of Behavioural Sciences and Communication Theory, Corvinus University of Budapest (Hungary), in partnership with University of Silesia in Katowice (Poland), University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava (Slovakia) and Centre for Higher Education Studies in Prague (Czech Republic), cordially invites you to the conference organized within the framework of Visegrad Fund’s Standard Grant no. 21510566, Developing Media Literacy in Public Education: A Regional Priority in a Mediatized Age.

PROGRAM

    Venue: Corvinus University of Budapest
            Faculty of Social Sciences and International Relations
            4-6 Közraktár street (Building C, Lecture hall X)
            H-1093 Budapest

 

 

Felvételi • Miért a Corvinus?

Hallgatóink mondták a szakunkról

Terbe Dóra

A Corvinus kommunikáció mesterszakának Intercultural Communications szakirányára jelentkeztem, bízva abban, hogy ezen a szakirányon lehetőségem lesz a szakmai tudást kiváló nyelvismerettel karöltve elsajátítanom. Nem csalódtam. A Corvinus nagyszerű nemzetközi kapcsolatainak hála elnyertem egy párizsi ösztöndíjat, így a Sorbonne Novelle Paris egyetemén tanulhattam fél évet. A Corvinuson lehetőségem volt angol nyelven tanulni például tárgyalási technikákat vagy retorikát.  Az órákinteraktívak voltak, a csoportos projektfeladatok és prezentációk során pedig életre szóló barátságokköttettek. A Corvinus lehetőséget adott fejlődni, és ezen a területen teljes mértékben kibontakozni.

Nagy Zsolt Attila

Tudom, nem könnyű dönteni, ha továbbtanulásról van szó. Nemcsak az előadások, és nem csak maguk az előadók azok, akik egy egyetem hírét építik. Itt nálunk maguk a hallgatók is hozzájárulnak a Corvinus brand kiválóságához. Mi vagyunk azok, akik az intézmény hírét visszük, mikor leülünk egy személyes beszélgetésre a leendő munkaadónkkal, mi leszünk azok, akik ha saját céget alapítunk is úgy tekintünk vissza ezen iskolai éveinkre, hogy itt ehhez megkaptuk a megfelelő alapokat, és mi vagyunk azok is, akik egy baráti beszélgetésben is szívesen mesélünk élményeinkről. Az egyik legnagyszerűbb dolog, hogy a tanáraink külön figyelmet fordítanak ránk, és így érdemi tanácsot kapunk, ha egy problémával vagy kérdéssel keressük meg őket. Nekem az oktatás színvonala mellett a hallgatók közötti, és tanár-diák kapcsolat az, ami megkülönböztet egy egyetemet a kiváló egyetemtől. A Budapesti Corvinus Egyetemen pedig egy kiváló egyetem. Jól döntöttem.

Körző Nóra

Jól döntöttem, hogy végül bele mertem vágni abba, ami mindig is érdekelt! A
Corvinuson megkaptam azokat az elméleti és gyakorlati alapokat, amik alapján elindulhattam egy úton. Sajnos vagy szerencsére engem szinte minden érdekel a társadalomtudomány területén, és a kommunikáció és médiatudomány alapképzés pontosan erre a hozzáállásra épül! Betekintést nyerhetünk olyan résztudomány területekbe, amik elsőre igen távolinak tűnnek, de a félév végére mindig le tudtuk vonni a tanulságot, ennek még hasznát fogjuk venni! A Corvinus nélkül nem találhattam volna meg azokat az embereket, akikkel hasonló értékrenddel, motivációval, gondolkodásmóddal és tervekkel rendelkezünk, és egymást támogatva, közösen valósíthattuk meg ötleteinket, céljainkat a három év alatt. A képzés legszínesebb részének a szakosodást tartom, ahol egyre specializáltabb témákba nyertünk betekintést, immáron egy kisebb, családiasabb közösségben. Hamarosan nem csak egy Corvinusos diploma lehet a kezemben, hanem életre szóló tapasztalatok, emlékek a legnehezebb vizsgaidőszakok sikereiről, elismerő szaktársi feedbackek egy csoportmunkáról, vagy akár egy vizsgafilm, amit bátran mutatok ismerőseimnek: „Igen, mi ilyenekkel is foglalkozunk az egyetemen!”.

Tóth Hajnalka

A felvételi során a Kommunikáció- és médiatudomány szakra jelentkezve már nem is emlékszem, hogy milyen elvárásaim voltak a Corvinus egyetemtől. Az első hetekben elfelejtettem a gimnáziumban kialakult véleményem és megértettem, hogy ez a szak sokkal többet tud nyújtani, mint amit egy egyetemtől vártam. Bármilyen irány is érdekel minket a kommunikáción belül vagy azzal kapcsolatban - még ha nem is tudjuk egyből - a rengeteg változatos, érdekes előadásnak, plusz programnak köszönhetően próbára tehetjük  magunkat és több nézőpontból is felfoghatjuk, végezhetjük tanulmányainkat. Könnyen lehet, hogy találunk olyan előadót, akinek egész nap tudnánk hallgatni az előadásait - és ha ilyen  előfordul, bátran fordulhatunk hozzá kérdésekkel, és általában több lehetőséget is felkínál nekünk, hogy elmélyüljünk a témában, ha érdekel minket. Szívből ajánlom ezt a szakot, melyet mindenképpen jelöljön be minden olyan felvételiző, akit érdekel akár a kommunikáció  gyakorlati, akár elméleti, technológiai, kőkorszaki vagy bármilyen oldala, változata.

 

Kocsis Diána Csilla

18-19 évesen nagyon kevesen tudják, mit is akarnak pontosan. Én sem  tudtam. Azt tudtam, hogy mit nem szeretnék csinálni és mi nem érdekel. Ezzel még nem  nagyon szűkült le a kör, révén, hogy humán beállítottságú vagyok. Két évet vártam, tanultam  főiskolán, kerestem a lehetőségeket, mire megszületett bennem a döntés, hogy mit is akarok,  mi is érdekel igazán és ezt hol tudnám a legjobban egyetemi szinten elsajátítani. A válasz nem  lehetett más, mint a Budapesti Corvinus Egyetem, ahol a legjobbaktól tanulhatom a legjobb és legérdekesebb dolgokat a kommunikációról és a médiáról. De persze nem csak ezért jó a szakra járni, hiszen az előadásokon és gyakorlatokon kívül még sok más tanulási időn kívüli  programmal fejlesztheted magad, csak győzz választani a jobbnál-jobb vendégelőadások  és a különböző szakkollégiumok és műhelyek kínálatából. Hogy hogyan érzed magad a Corvinuson az csak rajtad áll, mert az egyetem vezetősége és az oktatók minden szükséges szakmai és eszközbeli hátteret biztosítanak, hogy ne „csak” tanulni járj be az egyetemre, hanem hogy jól is érezd magad a nagy múltú és méltán híres Corvinus falai között.

 

Benák Ágnes

Mikor felvételiztem a Corvinus Egyetemre, egyáltalán nem ezek voltak az elképzeléseim - egész mással találkoztam, mint amit vártam. Sokszínű, különböző érdeklődésű hallgatók, széleskörű ismeretek, színvonalas oktatók, inspiráló környezet, rengeteg lehetőség, amelyeket csak meg kellett ragadni. Úgy érzem, hogy olyan élményekkel, tudással gazdagodhattam itt, amelyekre máshol nem lett volna lehetőségem.

 

Molnár Erik

Eleinte féltem, hiszen ez nagy váltás volt számomra a vidéki, vajdasági idill után. Amikor felkerültem Budapestre, ismertségi köröm igen csekély volt, ám az egyetem ezen gyorsan változtatott. Nemcsak kapcsolati köröm, de a perspektívám is kibővült a Corvinuson folytatott tanulmányaim során. Másképp kezdtem tekinteni a világra, a politikára, a médiára, komolyabb szemmel figyeltem az eseményeket körülöttem. Ekkor jöttem rá, hogy a Corvinusnak jogosan van ekkora presztízse Magyarországon, és nem bántam meg, hogy ide jelentkeztem. Csak ajánlani tudom mindenkinek!

 

Mátrai Viktor

Így a harmadik év közepére egész egyszerűen meg is tudom válaszolni a kérdést “miért választottam a kommunikáció- és médiatudományt?”. Mert az élet egyik alapvető mozgatórugója. A kommunikáció és annak közvetítése meghatároz mindent, ami körülöttünk van és önmagunkat is. Miért a Corvinusé a legjobb KomMédia szak? Mert megtanít kozmopolitának lenni. Árnyaltan is megtanít gondolkodni és ezerféle nézőpontot láttat meg, a filmes szemszögtől kezdve a nyelvészeti megközelítésen át az újságíróiig.

 

 

MA

 

Bakos Zsófia

Szeretek a Corvinusra járni, mert átfogó és gyakorlatias képzésben vehetek részt. Már az első itt eltöltött szemeszter alatt rengeteg mindenben fejlődtem, hála a gyakorlatiasságnak. Kapunk egy biztos alapot, plusz ehhez mindenki beleadja a saját tudását, tehetségét, erejét. Így létrejön a tapasztalat, ami további fejlődésünket, tanulásunkat, jobbá válásunkat segíti. A tanárok szakmailag felkészültek, nyitottak a véleményünkre, bátran fordulhatunk hozzájuk segítségért. Jó egy elfogadó és inspiráló közegben tanulni és egy összetartó közösség tagjának lenni.

 

Janik Regina

A Corvinus Egyetemen minden előadáson érzem, hogy az ország egyik legszínvonalasabb intézményében tanulok, ez az oktatók és a hallgatók kiválóságában egyaránt megmutatkozik. Az egyetem infrastruktúrája és felszereltsége kiemelkedő, az előadások interaktívak, a hangulat mindig remek. Én azért jelentkeztem a Corvinusra, mert a kötelező kurzusok mellett rengeteg különféle rendezvényt, programot biztosítanak a hallgatók számára, melyek tovább színesítik az egyébként is folyamatosan pezsgő diákéletet. Úgy gondolom, a BCE-n olyan versenyképes diplomát szerzek, amilyet sehol máshol az országban.

 

Pomázi Gergely

Pomázi Gergely vagyok, első évemet töltöm a Corvinus mesterképzésén kommunikáció- és médiatudományos hallgatóként. Azért szeretek itt tanulni, mert úgy érzem, a jövőm szempontjából fontos és hasznos dolgokkal ismerkedem meg nap mint nap: az órák érdekesek, a tanárok figyelnek a hallgatókra és igényeikre, az oktatás magas színvonalú, az egyetem pedig infrastruktúráját és hangulatát tekintve lenyűgöző. Az első hetektől az volt az érzésem, hogy „jó helyen vagyok”. A társaság összetartó, sokszínű, így nem is lehetne kevesebb élvezettel és eredményességgel végezni az egyetemet.

 

Tarján Eszter

Tarján Eszter vagyok, elsőéves MA hallgató. A Corvinus számomra a lehetőségek tárházát jelenti. Megtanít arra, hogy bármire képes vagy, csak akarni kell. Nem korlátoz, hanem támogat. Nem konzervatív, hanem modern. Nem poroszos, hanem nyugati. Nem egysíkú, hanem innovatív. Nem bürokratikus, hanem kollegiális. Felkészít az életre, és arra, hogy a magad ura légy. 

 

Novák Norbert

Egyedülálló szakmai háttér, nagy hangsúly a tudás gyakorlati hasznosításán, fantasztikus társaság az egyetem falain belül, mely kapcsolatok a falakon kívül is erőt, magabiztosságot adnak. Az egészséges versenyszellem, a környezet, a neves és naprakész oktatók, a bulik, rendezvények és még sorolhatnám. Ez mind a Corvinus. Az egész rólam és nekem szól.

 

 

Vallomások a kommunikáció szakról

A Corvinusra járni egyet jelent a hagyomány, a presztízs és a profizmus által nyújtotta érzés részesének lenni. De valójában az Egyetem és Kommunikáció és médiatudomány szak még ennél is többet ad Hallgatóinak: szellemi és szakmai kiteljesedést, lehetőséget az önmegvalósításra, támogatást, barátokat. Itt a tanárok névről ismerik a diákokat és a diákok is egymást, köztük valódi emberi kapcsolatok szövődnek. Ha a tanulás mellett a hangulat és a közösség is fontos számodra, akkor itt a helyed! Sosem választhattam volna jobban! (Szabó Vivien)

A Corvinus Egyetemmel kapcsolatban elsőként egy gyakran felcsendülő mondat jutott eszembe: „Ide a diákok krémje jár!” Valóban ez az a hely, ahol a legjobbak között lehetsz, és ahol magadat is szárnyalni érezheted. Ez az egyetem privilégium, melyért harcolni kell. Viszont amit itt kapsz, minden küzdelmedet feledteti. A kommunikáció és médiatudomány szak manapság igen divatossá vált, és több helyen hallgatható, de sehol máshol nem mondható el róla az itt meglévő szintű szakmaiság, kifogástalan társaság. A tanárokra egytől egyig felnézel, mégsem tűnnek „elérhetetlennek”. Ha gondod van, itt tényleg nem csak a formalitás okán kínálják fel segítségüket, tenni akarnak érted. Értékes, életre szóló barátságok szövődnek, hiszen itt nem tudsz melléfogni, tényleg a „krémbe” csöppentél. Ide járni életérzés, amit átadni nem, csak érezni lehet (Lassu Lucia)

"Mint minden normális ember, én is a Roxfort Varázsló –és Boszorkányképzőbe akartam járni. De mivel mugli szülők gyereke vagyok, plusz pontok híján lehetetlen volt bejutnom oda. Be kellett érnem a második legjobbal, így lettem Corvinusos.
Nem dombtetőn ücsörgő kastélyban tartják az órákat, hanem impozáns, igényes és tágas folyóparti épületekben. Mondjuk nem varázslók a tanáraim, helyette az ország legjobb oktatói közül tudok csak válogatni. Sajnos így nem lehetek auror meg mágiaügyi miniszter sem, cserébe legalább a Corvinuson megszerzett tudással és diplomával lehetek bárki más és elérhetek bármi mást. Azt mondták, a kommunikációtudomány szakértőjeként majd kiismerem magam az engem érő üzenetek erdejében, és ezt előnyömre fordíthatom a munkám során. Ráadásul másoknak is segíthetek eligazodni, ha úgy adódik. Valószínűleg ezért leszek értékes a munkaerőpiacon.
Azt javaslom, hogy mindenképp a Roxfortra jelentkezzetek, de másodiknak mindenképp a Corvinust jelöljétek be!"  (Budinszki Gábor)

"Szakmaiság, közösség, szórakozás, színvonalas környezet, kiváló szaktekintélyek. És mindez egy helyen és ráadásul egy egyetemen. Az egyik legjobb döntés volt, hogy erre a szakra jelentkeztem." (Simon Flóra)

„Miért jó a Corvinuson Kommunikáció- és médiatudomány szakosnak lenni?
Sokszínűség. Talán ezzel a szóval tudnám leginkább jellemezni a szakomat. A 3 év alatt olyan sok mindennel ismerkedhettem meg, ami aligha adatik meg más képzésre járó hallgatók számára. Belekóstoltunk mindenféle tudományterületbe, s így nagy rálátásunk nyílt a világra, szélesítettük általános műveltségünket. Egy másik óriási előny, mely nem csak a szak, de a Corvinus pozitívuma is, hogy bármikor, bármilyen témában bátran és nyíltan kifejezhettem véleményemet, reflektálhattam a tanárok álláspontjára és gondolataira. Kérdezhettem az adott szakterület jeles képviselőitől, akik készséggel álltak rendelkezésemre, s akik meghallgatták saját ötleteimet, észrevételeimet.
Úgy gondolom, jól választottam, mikor erre az egyetemre és szakra jelentkeztem.”
(Schmiedt Fáta - http://www.bcehok.hu/schmiedt_fata)

Azért választottam a Corvinus kommunikáció és médiatudomány szakát, mert itt élőben hallgathatom azokat a tanárokat, akiket más intézmények hasonló szakjain a diákok csak könyveikből ismerhetnek.Az egyetemi kurzusok átfogóak, sok tudományterületet érintenek, így biztos mindenki talál olyat, ami különösen érdekli, és ami a későbbiekben tudásának még célirányosabb fejlesztésére ösztönzi. Más egyetemi szakoktól eltérően a kommunikáció és médiatudomány szak nem szorítja be a diákokat egyetlen szakterület keretei közé, hanem széleskörű tudásanyagot ad. (Tóth Aliz)

Középiskolás koromban vettem észre, hogy több dolog is kiemelkedő módon érdekel, ezek között szerepelt a kommunikáció is. Azért választottam ezt a szakot, mivel úgy éreztem, hogy az itt töltött idő alatt egy olyan átfogó tudást szerezhetek, ami remek alapot biztosít a további szakosodott fejlődésre  Az itt tanulásom alatt szakmai segítséget kaptam a saját kutatásaimhoz, illetve képességeim teljeskörű fejlesztésére (Rétvári Márton)

Elsősorban az újságírás iránti szenvedélyem ösztönzött arra, hogy a kommunikáció és médiatudomány területét válasszam. Olyan munkakörben szerettem volna kiteljesedni, melyben kreativitásra és lendületre van szükség, mely teret ad az önkifejezésnek, hivatás.
A Budapesti Corvinus Egyetem rengeteg lehetőséget nyújtott arra, hogy bepillantást nyerhessek jövendőbeli szakmám különböző ágazataiba, rájöttem, mennyire sokrétű ez a világ, számos irányba elindulhatok. Megismerkedtem a szervezeti kommunikációval, rendezvényszervezéssel, közönségkapcsolatok irányításával, retorikával és beszédtechnikával, az online és a nyomtatott sajtó rejtelmeivel. Úgy gondolom, ha nyitott szemmel jár az ember, a jól megalapozott és szaktekintélyektől kapott elméleti tudást itt gyakorlati tapasztalattal is kiegészítheti, így egy percig sem fordult meg a fejemben, hogy nem a lehető legjobb döntést hoztam. (Glóger Anna)

"A Corvinus Egyetem olyan kapukat nyit meg a diákjai előtt, amelyekkel sehol máshol nem találkozhatnak a hallgatók. Az egyetemnek hála rengeteg embert ismerhettem meg."  (Csalár Bence)

"A Corvinus neve nagyszerű lehetőségeket biztosít a továbblépéshez, valamint az elmelet-hangsúlyos tananyag biztosítja a széleskörű látásmódot." (Pertich Máté)

„Lehetőség, lehetőség, lehetőség. Számomra ez az egyetem. És az önállóság felfedezésének színtere. Csodákat nem érdemes várni egyik intézménytől sem… ha Te nem állsz készen arra, hogy nyitottan és tettrekészen lépj be a kapuján. A Corvinus megtanított arra, hogy kézbentartsak, utánajárjak, elintézzek, rendszerezzek, ötleteljek, elhatározzak – és, ami a legfontosabb: megvalósítsak. Épp egy lépéssel adott többet, mint ameddig nélküle juthatnék, és nekem – a sikeres érettségi és a „boldogulj önállóan és érvényesülj a Nagybetűsben” távolság áthidalásához pont erre volt szükségem. Szakmailag, emberileg, önismereti szempontból hatalmas fejlődési lehetőséget nyújt, és teret ad arra, hogy bármilyen célokkal jössz ide, bármilyen nagyot álmodsz, ki tudj hozni az itt töltött éveidből annyit, amennyit kitűztél magad elé." (Lakos Boglárka)

Amikor felvételiztem a Corvinus Kommunikáció és Média szak mesterképzésére az intézményről és a szakról alkotott véleményemet csak az az édes, színes máz határozta meg, amelyet minden külső szemlélő lát. Tudtam, hogy meg kell feleljek az olyan közhelyek elvárásainak, mint az ország egyik legjobb egyetemére és legjobb kommunikáció és médiatudomány képzésében való részvételre vállalkozom. Ahogy telt az idő a kezdeti érzelmet egy lényegesen tartalmasabb, ám nem kevésbé élvezetes élményvilág váltotta fel. A szakmai fejlődés és a kritikusi szemlélet kibontakozása mellett, már az első félévben rendkívül sok lehetőséget kaptam, az intézmény keretein belül és azon kívül is, különböző  szakmai munkákban való részvételre. (Doricsák Orsolya)

 

Honlaptérkép

Utolsó frissítés: 2017.12.06.