December - 2017
H K S C P S V
  01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Köszöntő

Kedves Látogatónk! Kedves Barátunk!

Üdvözlöm Önt a Marketing az Üzleti Hálózatokban, Magyarországi IMP Kutatóközpont honlapján. Kutatóközpontunk 2010 végén alakult, a Budapest Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének szervezeti keretein belül.

A Marketing az Üzleti Hálózatokban, Magyarországi IMP Kutatóközpont küldetése annak vizsgálata, hogy milyen következményekkel jár a szervezetek marketing tevékenységére a szervezetközi piacokra jellemző kölcsönös függőség, beágyazottság, komplexitás, nemzetköziség, illetve az eladó és a vevő közötti interakciós kapcsolatok és az ezek összefonódásából felépülő üzleti hálózatok működése.

A Marketing az Üzleti Hálózatokban, Magyarországi IMP Kutatóközpont sajátossága és ereje, nem meglepő módon, a hálózatokban rejlik. Legelőször is a Kutatóközpont belső hálózata. Nagyszerű kollégáim, akik közül sokakkal régóta együtt dolgozunk, mások nemrég csatlakoztak hozzánk, jelentik Kutatóközpontunk igazi erejét, valódi értékét. Pontosabban, hiszen hálózatról van szó, a közöttünk kialakult együttműködés, szakmai alapokon és közös érdeklődésen alapuló, a kölcsönös megbecsülés szellemében és gyakorlatában megvalósuló közös alkotó munkáról van szó.

A Kutatóközpont erőssége egy hatalmas, világméretű tudáshálózatba való mély beágyazottsága. Ez a hatalmas, világméretű hálózat pedig nem más, mint az Industrial Marketing and Purchasing Group, vagy röviden az IMP Csoport (www.impgroup.org), amely több mint 35 év tudományos kutatás eredményeit, négyszáznál is több nemzetközi kutató kapcsolatát, szorosabb, vagy lazább együttműködését jelenti. Ez a kiterjedt tudásbázis az üzleti hálózatok és az őket alkotó üzleti kapcsolatok megismerésének és menedzsmentjének egyre bővülő elméleti, gyakorlati és módszertani tárházát jelenti. Különös büszkeség számunka, s egyben korábbi és eddigi kutatási tevékenységünk nemzetközi elismerését is jelenti, hogy Kutatóközpontunk az IMP Csoport magyarországi képviselője lehet. (Innen a Kutatóközpont rövidített angol elnevezése, amely a honlapunk címében is megjelenik, a hIMP rövidítés, amely az IMP kutatási hagyományai szerint egy-egy országban tevékenykedő, helyi Kutatóközpontokat jelzi. Például a Manchester Business Schoolban tevékenykedő kutatóközpont neve mIMP.)

A kutatóközpontunk harmadik erőssége Ön, Kedves Látogatónk, Kedves Barátunk! Kutatóközpontunk hitvallása szerint a legfontosabb teendőnk, hogy nemzetközi kapcsolatainkkal, akadémiai tudásunkkal, kutatási ismereteinkkel és gyakorlati tapasztalatainkkal értéket teremtsünk az Ön számára. Ez az érték pedig nem egyéb, mint a meglévő tudásunk hasznosítása, alkalmazása az Ön esetében, az üzleti élet valódi problémáinak megoldásához. Azt szeretnénk, ha Önnel együtt, közösen kamatoztathatnánk azokat az ismereteket, amelyek az üzleti kapcsolatok menedzsmentje, a hálózatban történő menedzsment és a hálózati stratégia területén a rendelkezésünkre állnak.

A Marketing az Üzleti Hálózatokban, Magyarországi IMP Kutatóközpont (hIMP) célja, hogy nemzetközi színvonalú kutatási tevékenység folytatásával, illetve az interakciós és a hálózati szemléletnek a magyar üzleti életben és felsőoktatásban való terjesztésével elismert hazai és közép-európai kutató műhellyé váljon. Célunkat azonban csak Önnel együttműködve, az Ön számára is hasznos tevékenységekkel érhetjük el.

Gyümölcsöző együttműködésünkben bízva, Kedves Látogatónk, Kedves Barátunk kérem, érezze kellemesen magát itt nálunk, a Marketing az Üzleti Hálózatokban, Magyarországi IMP Kutatóközpont (hIMP) honlapján.

Dr. Mandják Tibor
A hIMP alapító tagja

Utolsó frissítés: 2016.07.28.